136 804 läst ·
769 svar
137k läst
769 svar
Så här fungerar lantmäteriet
Vad är det du yrar om?Nötegårdsgubben skrev:
Jo, det är du. Du har förlorat i domstol men fortsätter älta frågan och försöker hitta nya vägar att få rätt. Det är liksom själva definitionen av en rättshaverist.
Det innebär inte att du nödvändigtvis hade fel i sak. Rättshaverist kan man bli både om man haft rätt och om man bara trott att man haft rätt. Det centrala är oförmågan att släppa frågan.
Och om du nu hävdar att du inte alls förlorat i domstol eftersom att det finns en dom från 1962 som… Ja, då får du väl fundera på vad det är du gnäller om.
Jag har inte förlorat i domstol!
Jag har varit vinnande part i Mark & Miljödomstolen. vad gäller förfalskningar, ersättningsfrågor, olagliga gränsförflyttningar, olagliga intrång, tolkning av servitut, tolkningsfrågor mm .Även strandskyddsfrågor. Vattenområde
Någon dom från 1962 känner jag inte till ?
Däremot har jag som jag berättat tidigare engagemang och intresse i intresse organisationer som jag berättat ovan. Sitter även i styrelsen för en annan förening med jordägare inom gröna näringar. Från medlemmar kommer mycket inputt och begäran bland annat om lantmäteriproblematik, som är ett förbättringsområde. Vi har varit lite inblandade som remissinstanser i många frågor som b la Länsstyrelsen gällande strandskydd och utökade strandskydd 300m. Utredning av allemansrätt som var en patetisk historia där alla blev överkörda med från början beslutad målsättning som inte gick rubba, det fanns många motsättningar där och underligheter som mörkades. Miljö & natur mm.
Remissinstans till utredning om olagliga bosättningar och den lagen. Utredning av terrängkörningslagen.. Arrendefrågor mm. Nu med inputt till riksrevisionens utredning om Lantmäteriet.
Idag och i framtiden är det allt viktigare med fakta och engagemang och påverkansarbete mot politiker och beslutsfattare om man vill få ett bättre samhälle.
Låt oss förbättra Lantmäteriet.
Redigerat:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 200 inlägg
Jag tänker förstås på den här tråden och dess variationer. Gitter inte läsa om den, men var övertygad om att du där dragit senaste lantmäteribesluten till domstol och inte bara kverulerade.B Bror9 skrev:
Ingen ifrågasätter att du skulle sitta i någon styrelse som har något otroligt viktigt uppdrag.B Bror9 skrev:Vad är det du yrar om?
Jag har inte förlorat i domstol!
Jag har varit vinnande part i Mark & Miljödomstolen. vad gäller förfalskningar, ersättningsfrågor, olagliga gränsförflyttningar, olagliga intrång, tolkning av servitut, tolkningsfrågor mm .Även strandskyddsfrågor. Vattenområde
Någon dom från 1962 känner jag inte till ?
Däremot har jag som jag berättat tidigare engagemang och intresse i intresse organisationer som jag berättat ovan. Sitter även i styrelsen för en annan förening med jordägare inom gröna näringar. Från medlemmar kommer mycket inputt och begäran bland annat om lantmäteriproblematik, som är ett förbättringsområde. Vi har varit lite inblandade som remissinstanser i många frågor som b la Länsstyrelsen gällande strandskydd och utökade strandskydd 300m. Utredning av allemansrätt som var en patetisk historia där alla blev överkörda med från början beslutad målsättning som inte gick rubba, det fanns många motsättningar där och underligheter som mörkades. Miljö & natur mm.
Remissinstans till utredning om olagliga bosättningar och den lagen. Utredning av terrängkörningslagen.. Arrendefrågor mm. Nu med inputt till riksrevisionens utredning om Lantmäteriet.
Idag och i framtiden är det allt viktigare med fakta och engagemang och påverkansarbete mot politiker och beslutsfattare om man vill få ett bättre samhälle.
Låt oss förbättra Lantmäteriet.
![]()
Det är dock bara ytterligare en vanlig sak rättshaverister håller på med.
Spelar som sagt ingen roll om man har rätt eller fel i frågan. Utan att det ältas i tid och otid och tvunget ska föras fram till allmänheten i alla möjliga situationer för att få upprättelse. FÖR ATT ALLA BEHÖVER FÅ VETA HUR ORÄTTVIST JAG HAR BLIVIT BEHANDLAD. Ja även versaler och fet text används mycket av rättshaverister. Precis som du gör.
Du får ju självklart vara det om du vill men det kan ibland vara bra att förstå hur folk uppfattar en. Trovärdigheten stärks inte av det om man säger så.
Redigerat:
Nils ST, bevisar återigen att det är verkligen inte mycket som behövs för att Nils ST känner sig kränkt. Hela Nils ST:s värld faller samman om han läser någon med text som inte är formaterad enligt Nils egna "hittepå" regler därför skriver han upprört med massor av svordomar och personangrepp sina "lättkränktsrapporter" som han bara måste visa för allmänheten hur allvarligt detta är och hur illla Nils ST mår av att någon har för många ord eller fel texthöjd.
Vi alla känner igen offerkoftan som konstant dras fram och gnäller över oväsentligheter istället för att ta tag i sakfrågor
Givetvis får Nils ST tycka och tänka hur han vill, men ibland känner man att det också får finnas lite gränser.
Allt kan inte vara värt att obstruera eller bli förbannad och så upprörd över, alla bagateller eller småaktigheter som saknar betydelse…...

Vi alla känner igen offerkoftan som konstant dras fram och gnäller över oväsentligheter istället för att ta tag i sakfrågor
Givetvis får Nils ST tycka och tänka hur han vill, men ibland känner man att det också får finnas lite gränser.
Allt kan inte vara värt att obstruera eller bli förbannad och så upprörd över, alla bagateller eller småaktigheter som saknar betydelse…...
Klicka här för att svara