65 111 läst ·
552 svar
65k läst
552 svar
Robotgräsklippare körde över 15 månader gammalt barn
Mycket ägarproblem också?pacman42 skrev:
Hittade denna gruppen på Facebook:
- [länk]
De flesta av mina problem verkar finnas hos andra också. Exempelvis de utan fysisk RTK. De har problem med att klipparen drar iväg utanför området och att den kör utanför den uppmappade gränsen.
Många andra mjukvaruproblem lyfts också i den tråden.
Många nöjda också.
Kämpa på pacman.. Lider med dig...pacman42 skrev:
Hittade denna gruppen på Facebook:
- [länk]
De flesta av mina problem verkar finnas hos andra också. Exempelvis de utan fysisk RTK. De har problem med att klipparen drar iväg utanför området och att den kör utanför den uppmappade gränsen.
Många andra mjukvaruproblem lyfts också i den tråden.
Många nöjda också.
Du verkar ha tålamod BIG TIME
Du har min respekt angående tålamod
Hade det varit jag så hade jag skickat kommunist skräpet ner i kärl 1 som är restavfall.... För längesen
Har 2 grannar längre ner på gatan som oxå har förhistoriska mammutar, och där verkar dom oxå ha diverse problem, tror att ena grannen nog slitit ut sitt pubishår
Men jag säger inget, så har jag ingenting sagt, ska fråga om dom tycker att det är en fantastisk maskin... 🤣🤣🤣
Säger dom nej, så är dom ju gravt efterblivna /handikappade och ska istället hålla sig till commodore vic 64
Och bägge grannarnas gräsmatta ser inte bra ut, hjulspåren verkar komma från hjulen.
Ska be dom byta från Linglong till kumho eller Toyo tires🏋️
Redigerat:
Huruvida det är ett problem eller inte bör man kunna avgöra genom att mäta signalstyrkan hos mottagaren.Tomture61 skrev:
Min signalstyrka på 4G är god. Men vilket nöt som är starkast varierar då jag ligger under loben hos Telia och jag har abonnemang hos dem.P pmd skrev:
Men klipparen har ett IOT-abonnemang som använder sig av roaming, så den bör ligga på det nät som är bäst.
Renoverare
· Stockholm
· 20 638 inlägg
Visst kanske det går att använda vissa algoritmer och rutiner (för undvikande av stillastående hinder) i båda fallen, men trafikmiljön är fortfarande betydligt mer komplicerad i en väg/gatu-miljö än på en gräsmatta. Åtminstone för det mesta.Tomture61 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 638 inlägg