pacman42 pacman42 skrev:
Hittade denna gruppen på Facebook:
- [länk]

De flesta av mina problem verkar finnas hos andra också. Exempelvis de utan fysisk RTK. De har problem med att klipparen drar iväg utanför området och att den kör utanför den uppmappade gränsen.

Många andra mjukvaruproblem lyfts också i den tråden.

Många nöjda också.
Mycket ägarproblem också?

P
Tomture61 Tomture61 skrev:
Jag svarar med samma mynt som inlägg #5 ger.
Varför gör du det? Det tillför ju inget vettigt till diskussionen.

• Gilla
  • Arg
Festlund och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Mycket ägarproblem också?
Ja, en del. Men det löses ju oftast snabbt.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Hittade denna gruppen på Facebook:
- [länk]

De flesta av mina problem verkar finnas hos andra också. Exempelvis de utan fysisk RTK. De har problem med att klipparen drar iväg utanför området och att den kör utanför den uppmappade gränsen.

Många andra mjukvaruproblem lyfts också i den tråden.

Många nöjda också.
Kämpa på pacman.. Lider med dig...
Du verkar ha tålamod BIG TIME
Du har min respekt angående tålamod
Hade det varit jag så hade jag skickat kommunist skräpet ner i kärl 1 som är restavfall.... För längesen
Har 2 grannar längre ner på gatan som oxå har förhistoriska mammutar, och där verkar dom oxå ha diverse problem, tror att ena grannen nog slitit ut sitt pubishår
Men jag säger inget, så har jag ingenting sagt, ska fråga om dom tycker att det är en fantastisk maskin... 🤣🤣🤣
Säger dom nej, så är dom ju gravt efterblivna /handikappade och ska istället hålla sig till commodore vic 64
Och bägge grannarnas gräsmatta ser inte bra ut, hjulspåren verkar komma från hjulen.
Ska be dom byta från Linglong till kumho eller Toyo tires🏋️

Redigerat:
  • Älska
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
P
Ja, du kan bo för nära en mobilmast och uppleva konstig eller försämrad mottagning. Det beror på att masterna riktar signalen i en kon utåt, och om du bor för nära eller i en död vinkel under antennerna kan signalen gå rakt över ditt hus.
Huruvida det är ett problem eller inte bör man kunna avgöra genom att mäta signalstyrkan hos mottagaren.

P pmd skrev:
Huruvida det är ett problem eller inte bör man kunna avgöra genom att mäta signalstyrkan hos mottagaren.
Min signalstyrka på 4G är god. Men vilket nöt som är starkast varierar då jag ligger under loben hos Telia och jag har abonnemang hos dem.

Men klipparen har ett IOT-abonnemang som använder sig av roaming, så den bör ligga på det nät som är bäst.

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Festlund och 6 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi borde ha AGI mycket snabbare än så så framtiden blir spännande. Dagens språkmodeller tror jag inte kan lösa det.
Snabbare än inom 40 år? :-)

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
P
Är nog större prosessor hastighet för en bil som färdas i mycket högre hastighet.
Men bägge har teknik för att upptäcka hinder i dess väg.
Mammotions klippare sänker hastigheten när den "ser" ett ev. hinder eller styr undan.
Visst kanske det går att använda vissa algoritmer och rutiner (för undvikande av stillastående hinder) i båda fallen, men trafikmiljön är fortfarande betydligt mer komplicerad i en väg/gatu-miljö än på en gräsmatta. Åtminstone för det mesta.

P
Alfredo Alfredo skrev:
Att "bilkörning är en generellt accepterad syssla socialt" har inte med saken att göra.
Jo, det har med saken att göra. Det sätter ramarna för sammanhanget ("kontexten" på nusvenska).

P
tttomten tttomten skrev:
Reklamationsrätt enl KTL gäller bara ursprunglig köpare, köpare 2 får vända sig till säljaren för att reklamera (inom 3 år och om det är ett företag som säljer). Mot privatpersoner finns ingen reklamationsrätt.
Mot privatpersoner har man reklamationsrätt enligt köplagen. Se inlägg #478 och köplagen.

• Gilla
tttomten
  • Laddar…
P pmd skrev:
Mot privatpersoner har man reklamationsrätt enligt köplagen. Se inlägg #478 och köplagen.
I första hand har man det enligt sitt avtal.

P
Alfredo Alfredo skrev:
I första hand har man det enligt sitt avtal.
Ja, köplagen är dispositiv och har en del förbehåll som man bör tänka på.

Unikt namn
Åsså börjas det igen.
Går absolut ej att vara positiv i denna tråd.
Hugg och slag hela tiden.
Undrar varför jag hugger tillbaka ....
Ta av dig offerkoftan, den passar inte.

Vad är positivt med att robotens kollisionskontroll inte vejade för ett litet barn?

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
Min mammotion jobbar på bra medans jag är på landet

Screenshot_2026-07-13-09-56-06-23_9d591475ae902d1668b1026a06fd7084.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.