Ä Äpplesnö skrev:
”Vet du vad du har hägglund, dålig timing!”
"Hedlund" för bövelen!

• Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag håller på med att försöka driva den processen med DataNova. Men det är mycket krångligare att reklamera en vinst än ett köp.
En RTK-station som plåster på såren för allt krångel hittills?
Misstänker att den skulle lösa problemen med positioneringen åtminstone.

snaggletooth snaggletooth skrev:
En RTK-station som plåster på såren för allt krångel hittills?
Misstänker att den skulle lösa problemen med positioneringen åtminstone.
Som jag förstått det hela så går det inte att ansluta RTK till denna modell.

Jag har nu fått WiFi att fungera tillfredställande i hela trädgården och vad det verkar så sköter den sig mycket bättre nu. Men det är lite för tidigt att ropa "hej!" än...
...jag behöver finjustera mitt WiFi lite till innan jag är nöjd.

Men att få WiFi att fungera OK i en komplex trädgård är inte simpelt. Och 4G fungerade dåligt hos mig.

• Gilla
snaggletooth
  • Laddar…
Blir det någon skillnad i hur wifin lämnar över mellan olika punkter om du kört det "förhatliga" mesh (Deco) istället för accesspunkter?

H hydrolift skrev:
Blir det någon skillnad i hur wifin lämnar över mellan olika punkter om du kört det "förhatliga" mesh (Deco) istället för accesspunkter?
Nej. Klipparen har bara WiFi4 så den saknar helt stöd för mjuka handovers. Dessutom så är inte Mesh bättre på detta än andra lösningar. Dock är det ofta fungerande direkt utan konfiguration i Mesh-produkter eller i Unifis ekosystem, TP-links ekosystem osv. Med konsumentprodukter av enklare snitt är det inte aktiverat och ofta inte ens konfigurerbart.

Många relativt nya, men enkla, telefoner har förresten inte stöd för fungerande assisterade/mjuka handovers heller.

• Gilla
hydrolift
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Som jag förstått det hela så går det inte att ansluta RTK till denna modell.

Jag har nu fått WiFi att fungera tillfredställande i hela trädgården och vad det verkar så sköter den sig mycket bättre nu. Men det är lite för tidigt att ropa "hej!" än...
...jag behöver finjustera mitt WiFi lite till innan jag är nöjd.

Men att få WiFi att fungera OK i en komplex trädgård är inte simpelt. Och 4G fungerade dåligt hos mig.
Tiittar man i specen för din klippare så har den dock LORA (LiDAR-modellerna har inte detta) vilket är det som används för att prata med en fysisk RTK-station.

snaggletooth snaggletooth skrev:
Tiittar man i specen för din klippare så har den dock LORA (LiDAR-modellerna har inte detta) vilket är det som används för att prata med en fysisk RTK-station.
Jag skall kolla med DataNova.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.