Vilken röra det verkar vara i er samfällighet. Jag är själv ordförande i en vägsamfällighet, och styrelsen hos oss skulle aldrig bete sig som er styrelse. I en samfällighet har ju alla en del var, någon ansvarsfrihet skulle jag aldrig ge en sån styrelse. När valberedningen kommer med förslag på årsmötet, kan andra också komma med förslag, sen begär man votering, man skall rösta med slutna röster, för man bör inte ställa personer emot varandra i en öppen omröstning. Men allt sånt här står väl i era stadgar? Sen kan man undra om styrelsen själva kan ta beslut om större utgifter, behöver dom inte kalla till ett extra medlemsmöte, där alla har chansen att ha sin åsikt. Som sagt var, det verkar inte vara en samfällighet som du är med i, utan en annan sorts förening.