Claes Sörmland
Detaljplaner är bara att ändra på så att de passar för vad man vill bygga. Och det är ju klart att Stockholms stad ändrar planen till en passande om en tung aktör som Nobelstiftelsen vill bygga en för staden dominerande märkesbyggnad med kvalitet. Men först måste man ju säkra politiskt, alltså folkligt, stöd för sitt projekt.

FG FG skrev:
Lika bra att sparka arkitekterna och låta AI ta över den yrkesrollen.
[bild]
[bild]
Jag tänker inte bedöma vare sig processen runt, eller eventuella kvaliteter eller avsaknad av dessa i nobelförslaget. Jag bryr mig inte speciellt mycket.

Dock, visst förstår du att det där bara är bilder och inte hela förslag?

BirgitS
FG FG skrev:
Området kring byggnaden kommer vara helt dött precis som det är på alla andra ställen med modern arkitektur.
De senaste åren har området varit en byggarbetsplats, och på en del helger har det ändå varit en strid ström av folk där på väg till Fotografiska museet. Det är även i anslutning till T-bana och bussterminal. Många turister är nog intresserade av Nobelmuseet oavsett hur museet ser ut. Nu är jag ju inte turist i Stockholm, men inte besökte jag Nobelmuseet en gång pga. hur huset ser ut utan för innehållet. Precis som med andra museer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.