kristofer12345
i så fall köper jag hem den

kristofer12345 kristofer12345 skrev:
jag känner ju dig..som kan. :) rådgivning kostar inte mycket..
Om du har någon som kan hjälpa dig på plats

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Provtryckning måste ske med kvävgas (nitrogen) eftersom den är tryckstabil.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
kristofer12345
Putten Putten skrev:
suck..

Livet är tufft ibland. De som bygger kylar behöver också leva. Köp en ny.🫣

• Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
kristofer12345
Putten Putten skrev:
vad behöver jag mer för provtryck..?

Jag tycker du inte ska försöka ge dig på att laga detta själv.

Skaffa en ny kyl. Jag har inte något emot GDS, men detta utan kunskap och lämpliga verktyg är dömt att misslyckas.

• Ledsen
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
R Real-House skrev:
Jag tycker du inte ska försöka ge dig på att laga detta själv.

Skaffa en ny kyl. Jag har inte något emot GDS, men detta utan kunskap och lämpliga verktyg är dömt att misslyckas.
säg bara vilka verktyg jag behöver ist

kristofer12345

verkar inte så svårt..

kristofer12345 kristofer12345 skrev:
vad behöver jag mer för provtryck..?
Du behöver utrustning som kostar mer än en ny vinkyl, förutom nitrogen och nytt köldmedie att fylla på med.
Den här kylen har krånglat tidigare. Serviceuttaget är inte original utan är monterat av föregående person som försökt få det att fungera.

• Ledsen
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
L lordi skrev:
Du behöver utrustning som kostar mer än en ny vinkyl, förutom nitrogen och nytt köldmedie att fylla på med.
Den här kylen har krånglat tidigare. Serviceuttaget är inte original utan är monterat av föregående person som försökt få det att fungera.
för det första så nej. Denna kylen kostar betydligt mer..kan jag lova, sedqn så håller jag med att man kanske har fyllt på tidigare varpå serviceuttag vilket även är lättare att testa enligt video..ser inte vad problemet är. Nu vet jag man vill kanske utföra hela slingan med nitrogen osv men jag tänker endast man kunde testa en tömmning/påfyllning för att se om det finns läck o blir kallt o skippa resten.

kristofer12345
bruken kostar 200kr 750 ml hur långt det nu räcker till 18 g som ska va i o manometer kostar 1000

Behövs även en vakuumpump som klarar ner till minst 2 millibar efter en tätprovning för att suga rent kylslingan.

Upprepar mig en gång till: Kolla efter i bekantskapskretsen om någon håller på med kyljobb och ta hjälp av denna människa. Du riskerar att sabba ännu mer om du försöker dig på detta själv!

• Gilla
Stoffehus
  • Laddar…
kristofer12345
Putten Putten skrev:
Behövs även en vakuumpump som klarar ner till minst 2 millibar efter en tätprovning för att suga rent kylslingan.

Upprepar mig en gång till: Kolla efter i bekantskapskretsen om någon håller på med kyljobb och ta hjälp av denna människa. Du riskerar att sabba ännu mer om du försöker dig på detta själv!
putten, om du nu vill jag ska leta upp någon annan som kan lösa problemet så behöver du inte slösa din tid en lör kvl. med att glänsa din kunskap över vad som behövs eller inte. ät dina chips ist..

kristofer12345
”upprepar mig en gång till”..öl kan va gott till dina chips..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.