Hjälp 😢
Köpte ett beg Coca-Cola kylskåp för någon månad sedan och det har fungerat klockrent fram tills igår när jag fyllde det med ny dricka.
Idag när jag kom ut i garaget och skulle hämta en läsk så var kylskåpet och läsken inte kall, temperaturen låg på cirka 16 till 17° i kylskåpet.
Igår efter jag fyllt kylskåpet med ny dricka så tryckte jag även in sex stycken frysklampar för att hjälpa kylen lite på traven.
Lampan i kylskåpet lyser, fläkten i taket snurrar som den skall, kompressorn är igång och jag ifrån sig ett klick när den startar, jag har provat att starta om kylskåpet flera gånger, jag har provat att ha kylskåpet avstängt i några timmar, jag har rengjort kondensor och allt som går att rengöra med tryckluft, dammsugare, pensel och trasa.
Men ingenting hjälper.
Jag har inte heller fyllt kylen proppfull hela vägen bak….
Kollar jag temperaturen på kondensor så visar den just nu 20°.
Om det inte hade funnits någon gas i kylskåpet så hade väl inte ens kompressorn gått igång? Eller har jag fel?
Det finns heller ingenstans på kylen där man ställer in temperatur så den delen sköts förmodligen automatiskt.
Icool300 r290 är märket på kylskåpet.
Enligt dekalerna i kylskåpet så har det varit kontrollerat och servat mellan 2018 och 2023 varje år.
Köpte ett beg Coca-Cola kylskåp för någon månad sedan och det har fungerat klockrent fram tills igår när jag fyllde det med ny dricka.
Idag när jag kom ut i garaget och skulle hämta en läsk så var kylskåpet och läsken inte kall, temperaturen låg på cirka 16 till 17° i kylskåpet.
Igår efter jag fyllt kylskåpet med ny dricka så tryckte jag även in sex stycken frysklampar för att hjälpa kylen lite på traven.
Lampan i kylskåpet lyser, fläkten i taket snurrar som den skall, kompressorn är igång och jag ifrån sig ett klick när den startar, jag har provat att starta om kylskåpet flera gånger, jag har provat att ha kylskåpet avstängt i några timmar, jag har rengjort kondensor och allt som går att rengöra med tryckluft, dammsugare, pensel och trasa.
Men ingenting hjälper.
Jag har inte heller fyllt kylen proppfull hela vägen bak….
Kollar jag temperaturen på kondensor så visar den just nu 20°.
Om det inte hade funnits någon gas i kylskåpet så hade väl inte ens kompressorn gått igång? Eller har jag fel?
Det finns heller ingenstans på kylen där man ställer in temperatur så den delen sköts förmodligen automatiskt.
Icool300 r290 är märket på kylskåpet.
Enligt dekalerna i kylskåpet så har det varit kontrollerat och servat mellan 2018 och 2023 varje år.
rumänskt mögR Rille2005 skrev:Hjälp 😢
Köpte ett beg Coca-Cola kylskåp för någon månad sedan och det har fungerat klockrent fram tills igår när jag fyllde det med ny dricka.
Idag när jag kom ut i garaget och skulle hämta en läsk så var kylskåpet och läsken inte kall, temperaturen låg på cirka 16 till 17° i kylskåpet.
Igår efter jag fyllt kylskåpet med ny dricka så tryckte jag även in sex stycken frysklampar för att hjälpa kylen lite på traven.
Lampan i kylskåpet lyser, fläkten i taket snurrar som den skall, kompressorn är igång och jag ifrån sig ett klick när den startar, jag har provat att starta om kylskåpet flera gånger, jag har provat att ha kylskåpet avstängt i några timmar, jag har rengjort kondensor och allt som går att rengöra med tryckluft, dammsugare, pensel och trasa.
Men ingenting hjälper.
Jag har inte heller fyllt kylen proppfull hela vägen bak….
Kollar jag temperaturen på kondensor så visar den just nu 20°.
Om det inte hade funnits någon gas i kylskåpet så hade väl inte ens kompressorn gått igång? Eller har jag fel?
Det finns heller ingenstans på kylen där man ställer in temperatur så den delen sköts förmodligen automatiskt.
Icool300 r290 är märket på kylskåpet.
Enligt dekalerna i kylskåpet så har det varit kontrollerat och servat mellan 2018 och 2023 varje år.
rätt gammal
den röda färgen är dyrast
är du säker på att kompen går och inte bara fläkten?
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer



