4 562 läst ·
80 svar
5k läst
80 svar
min vinkyl kyler inte?!
ja det är en bra fråga! får kolla det ja, först ville kag se om det var gasen som var problemet.. den var ganska tom men inte helt tom. jag luftade innan med gas ja..dock som du sa var jag sämst med gaspåfyllningen.. jag skulle ha 18 gram..tror dock jag fick i mer än 60..mitt misstag som trodde det skulle ta tid.. ingen könsla för det här..stod o fyllde på i 8 min ..första 14 gram gick som tåget..nu undrar jag då kylen funkar precis sommden ska om jag ska pysa ut helt oventande om hur mycket eller bara låta det var kvar.?!Putten skrev:
Lite extra gas som man säger om det nu är läck. Men jag vet det kan drabba kompressorn..ser jun isen redan bak på…zzz 🫡
Bättre att ha gasen kvar i kylen än att släppa ut den,då har du bättre skydd för hela kylkretsen än att låta den stå tom.
Man fyller med kompressorn igång då är det betydligt enklare. Sen då man fyller i gasfas kokar köldmediet av i gasbehållaren, den blir kallare och tillslut så har du samma tryck i behållaren som i kylkretsen. Små flaskor är känsligare än stora. Manometerställ/slangar rymmer ca 50 gram i vätskefas. I gasfas betydligt mkt mindre.
Man fyller med kompressorn igång då är det betydligt enklare. Sen då man fyller i gasfas kokar köldmediet av i gasbehållaren, den blir kallare och tillslut så har du samma tryck i behållaren som i kylkretsen. Små flaskor är känsligare än stora. Manometerställ/slangar rymmer ca 50 gram i vätskefas. I gasfas betydligt mkt mindre.
Finns flera fabrikat läckspray. Men den jag har bäst resultat av är wobst läckspray. Tror würth har också. Den sprutar man på.kristofer12345 skrev:
Kan gå med såpvatten också men där har jag inte koll på proportionerna.
Husägare
· Norra Roslagen
· 342 inlägg
Grymt!