96 398 läst ·
3 232 svar
96k läst
3,2k svar
Krav på effektavgift för el avskaffas - är ni lyckliga?
Växthuseffekten har varit känd och vetenskapligt beskriven i tvåhundra år. De senaste cirka femtio åren har man kunnat mäta den utökade växthuseffekten ganska noggrant.S Stefan.o skrev:
Ozonhålet finns kvar, men växer inte utan krymper sakta. Det dröjer dock knappt hundra år innan det är helt borta.
Anldningen till att ozohålet (troligen) inte längre är ett hot är den internationella överenskommelsen Montrealprotokollet. Det borde gå att nå en lika framgångsrik internationell övereskommelse om den globala uppvärmningen, men det går trögt.
Redigerat:
Gick det bra att rutinmässig vägra nya anslutningar till distributionsnäten, förbjuda installation för elbilsladdare och att vägra byte till högre säkringsnivå?K karlmb skrev:
Varför har jag inte ärt talas om det tidigare?
Elanvändningen har ändrats en del efter omregleringen.K karlmb skrev:
Jag avsåg inte den typen av självklarheter. Jag syftade på kvantifierbara påståenden som inte kvantifieras.D djac skrev:
Man övertygar inte andra med argument som inte är djupare än "jag tycker så". Tycker jag.
Hej pmdP pmd skrev:Om våra grannländer mobilserar så lär Sverige göra det också. Vi kommer inte att kunna stå utanför ett krig i närområdet, som vi gjorde under andra världskriget (utom i början), eftersom vi har lovat att hjälpa våra grannländer i händelse av krig.
Vad gäller energiförsörjning så finns det redan ett samarbete inom NATO. Vad det innebär i praktiken är dock svårt att utläsa av den länkade texten.
Naturligtvis så räknar jag med att vi mobiliserar samtidigt som våra grannländer
Men vad jag förstått så har vi betydligt fler gästarbetare i Sverige än tvärtom.
Tex på elkraft området och gällande många byggprojekt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden