93 130 läst ·
3 010 svar
93k läst
3,0k svar
Krav på effektavgift för el avskaffas - är ni lyckliga?
Nu har dieselaggregatet på min arbetsplats kört i snart 40 minuter. Jag frågade varför man kör det på morgonen numera, jag fick då svaret att man har fått en förfrågan från det lokala elbolaget om att köra det under morgontimmarna och skicka ut elen på nätet, detta då belastningen på elnätet i närområdet är som högst då. Tidigare testkördes det på kvällarna när elpriset var som högst.
Vad är det för elnätsbolag?pacman42 skrev:
Nu har dieselaggregatet på min arbetsplats kört i snart 40 minuter. Jag frågade varför man kör det på morgonen numera, jag fick då svaret att man har fått en förfrågan från det lokala elbolaget om att köra det under morgontimmarna och skicka ut elen på nätet, detta då belastningen på elnätet i närområdet är som högst då. Tidigare testkördes det på kvällarna när elpriset var som högst.
Vad är det för effekt på generatorn?pacman42 skrev:
LoL, då kanske de kunde göra det mot alla sol-abbonenter som istället nu väljer att använda elen själva eller I batteri eller rent av stänga av i närheten av nollpris...pacman42 skrev:
Och ge dem nån 10-öring.
Nej, diesel ska det va!
Knappast i mitten av augusti. Det handlar om några dagar i december och januari det gör skillnad och då bör de köra på order av Göteborg energi och inte på eget bevåg.K karlmb skrev:
Jag tolkar förresten det som att det är 6 MW totalt sett, men det är 3MW + 3MW redundant så jag gissar att man bara kör en åt gången.
Inte mkt det nätbolaget säger som är underbyggt då.pacman42 skrev:
Knappast i mitten av augusti. Det handlar om några dagar i december och januari det gör skillnad och då bör de köra på order av Göteborg energi och inte på eget bevåg.
Jag tolkar förresten det som att det är 6 MW totalt sett, men det är 3MW + 3MW redundant så jag gissar att man bara kör en åt gången.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden