66 787 läst ·
215 svar
67k läst
215 svar
Köpt stulen sak
Ska leta upp det.C cpalm skrev:
Tas I förvar det var åklagarens svar till mig så inget utdrag ur dom
Det står så här i domen
Tingsrätten finner det styrkt att den grej som avses i denna åtalspunkt är stulen. I denna situation ska åklagarens begäran om förvarstagande av grejen bifallas, vilket framgår av nedan.
Tingsrätten finner det styrkt att den grej som avses i denna åtalspunkt är stulen. I denna situation ska åklagarens begäran om förvarstagande av grejen bifallas, vilket framgår av nedan.
Det kanske stod i åklagarens yrkande?nino skrev:
Kan vara detta de stödjer sig på: https://lagen.nu/1974:1065
Men det skulle då (indirekt) innebära att rätten ansett att du "uppenbart saknar rätt till egendomen" antar jag(?)
Notera också möjligheten att anmäla missnöje med beslutet till åklagaren.
Klicka här för att svara
