peterhjalmarsson skrev:
Så brukar det se ut, ja. Jag är dock osäker på om det håller i praktiken, eftersom konsumentköp/tjänstlagen till stora delar inte är dispositiv.
Intressant tanke där. Frågan är om ens en dom kan påverka det.

Knappast. Det går inte att avtala bort konsumentköplagen, som jag förstår det.

C
Ring skrev:
Såg att man kommer till företagets hemsida om man googlar på Hesta Snickeri.
Byggahus på samma sökning (Hesta Snickeri) kommer först på tionde plats.
Hur har Hesta Snickeri fått till det?
Om sökorden ingår i domännamnet kommer detta nästan alltid först. Sen är det en massa andra saker som sidans ålder och hur många länkar som pekar till sidan. Lustigt nog kom denna tråd på typ femte plats härom veckan så den "sökmotoroptimering" vissa ägnat sig åt här verkar inte ha funkat särskilt bra, kanske till och med försämrat rankningen.

harry73
cpalm skrev:
Lustigt nog kom denna tråd på typ femte plats härom veckan så den "sökmotoroptimering" vissa ägnat sig åt här verkar inte ha funkat särskilt bra, kanske till och med försämrat rankningen.
Jag var väl en av dom som började med den "sökmotoroptimering" och jag med såg rankningen sjunka mer och mer :)
Sen var det från min sida mer menad som en påminnelse från oss til Hesta att man ska vara försiktig med att försöka censurera internet.

Vill man skada företaget, ska man satsa på fler hästar, som olika recensioner, bloggar, facebook, twitter, mm.
Me det kan vi göra om de inte lämnar ts ifred ;)

Tja, om alla googlar Hesta snickeri, och sedan klickar på länken som leder hit, så kanske det skickar upp den träffen lite ;)

harry73
Ring skrev:
Såg att man kommer till företagets hemsida om man googlar på Hesta Snickeri.
Byggahus på samma sökning (Hesta Snickeri) kommer först på tionde plats.
Hur har Hesta Snickeri fått till det?
Det har ändrats lite :)

ladda ned (3).png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Henri och 1 till
  • Laddar…
O
Det har alltså pratats för lite om Hesta här på länge... Det får vi ändra på!

Så om det är någon som nyligen googlat på Hesta, läs hela tråden innan ni funderar på att göra en beställning.

• Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Att prata här om Hesta Snickeri är absolut för en god sak! Vissa företag behöver få ögonen på sig, bl a på Google.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.