Hej,

Jag tänkte försöka få ut vattenslangen genom garagedörren, genom att borra ett hål som jag kan trä genom slangen. Tänkte 3d printa en ”rör-genomföring” så det blir tätt och som pluggas när slangen tas in om vintern.

Tänkte borra hål i karmen en bit ovanför gångjärnet som då går igenom den här skumisoleringen.

Tankar, funderingar? Dumt att göra en enkel lösning, funkar ett tag?
 
  • IMG_2620.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2616.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför inte en vanlig vattenutkastare?
 
K Kane skrev:
Varför inte en vanlig vattenutkastare?
Tänkte jag skulle undvika att borra genom teglet
 
Karrock
Porten ser ut att vara utbytt till en smalare än original, så det blir väl perfekt att borra ett hål utanför karmen i fogskummet. Går ju tjoffa i ett kvastaskaft eller så på vintern.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.