Bara att företaget i fråga har hotat TS med stämning är nog för att anordna lynchmobb mot företaget tycker jag i alla fall, hade jag drivit ett företag som fick klagomål så skulle jag hellre kammat kunden medhårs för att slippa dålig publicitet.

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Göran.W
Man borde väl kunna lägga ut domen för domar är ju offentliga och kan tom laddas ner på tex lexbase.se av vem som helst och där ligger 1 dom emot Hesta snickeri.

Redigerat:
D
Men det blev ju aldrig någon dom. Förlikningar är inte offentliga.

Vi kan sluta mobba ifall företaget i fråga förklarar hur rätt de har. Här.
Det är aldrig fel med bådas syn på saken.

karlmb skrev:
Vi kan sluta mobba ifall företaget i fråga förklarar hur rätt de har. Här.
Det är aldrig fel med bådas syn på saken.
Tycker man förlorar liiite av förmånen att inte bli uthängd och " mobbad" när man hotar ts...

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
xdigger och 3 till
  • Laddar…
Göran.W
DIY_freak skrev:
Men det blev ju aldrig någon dom. Förlikningar är inte offentliga.
Det ligger iaf en dom mot företaget i fråga och då har dom isf varit i rätten innan där det inte blivit förlikning.

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
hyggabus skrev:
Nu tycker jag att vi sjunkit under vår värdighet.
Nu har här bildats en lynchmobb av nättroll. Ett antal personer som inte har någon direkt relation till TS som plötsligt sparkar på en liggande.
Skall vi inte hålla Byggahus.se på en högre nivå än detta ?

Det hade varit intressant att höra den andra partens åsikter i frågan. Särskilt nu som lynchmobben har formerat sig.

Jag tycker inte om nät-troll. Har man inte något snällt att säga så måste man inte säga något alls. Det räcker väl med den ursprungliga personens åsikter och tyckande.

Och, nej, jag har ingen som helst relation till någon del i denna diskussion.
Fast hallå. Med det vi vet om denna situation får väl ändå ts anses som den som ligger eller? Att inte få sin dörr, sen bli stämd och sedan behöva acceptera att rättsväsendet i Sverige ser ut som det gör vilket typ tvingar ts att acceptera prisreduction. Att du då anser att vi på byggahus har sjunkit under vår värdighet anser jag är fel. Det är Hesta snickeri som sjunkit, tyvärr nog inte under sin värdighet :thumbdown:
Oj namnet kom visst med igen ;)

O
På vilket sätt har det bildats lynchmobb? Och var kommer nättrollen in?

D
Göran.W skrev:
Det ligger iaf en dom mot företaget i fråga och då har dom isf varit i rätten innan där det inte blivit förlikning.
Om du inte har tagit ut domen kan du väl inte se m det är en dom "mot" företaget eller en dom där de har "vunnit"? Sedan, med tanke på hur snabbt företaget var att gå till domstol så är det väl föga förvånande att de har varit i tingsrätten förut?

Men en förlikning blir inte offentlig om inte en av parterna yrkar på att förlikningen skall stadfästas genom en dom, vilket hör till undantagen.

Fast blev det en dom mot företaget så gick det inte deras väg och dom blev dömda.

hyggabus skrev:
Nu tycker jag att vi sjunkit under vår värdighet.
Nu har här bildats en lynchmobb av nättroll. Ett antal personer som inte har någon direkt relation till TS som plötsligt sparkar på en liggande.
Skall vi inte hålla Byggahus.se på en högre nivå än detta ?

Det hade varit intressant att höra den andra partens åsikter i frågan. Särskilt nu som lynchmobben har formerat sig.

Jag tycker inte om nät-troll. Har man inte något snällt att säga så måste man inte säga något alls. Det räcker väl med den ursprungliga personens åsikter och tyckande.

Och, nej, jag har ingen som helst relation till någon del i denna diskussion.
Hesta snickeri har sin fulla rätt att skriva sin syn på det hela här inne!
Och att de redan vet vad som skrivs här det vet vi eftersom de har hota med att stämma TS för förtal om vad TS har skrivit här inne

nissenhj skrev:
Och att de redan vet vad som skrivs här det vet vi eftersom de har hota med att stämma TS för förtal om vad TS har skrivit här inne
Nja, det vet vi nog inte med säkerhet eftersom TS har skrivit omdöme om Hesta med sitt fulla namn också på annan plats på Internet. ;)

D
nissenhj skrev:
Det stämmer väl i alla fall inte? Företag får inte bemöta klagomål här i forumet om de inte har fått tillstånd först.

DIY_freak skrev:
Det stämmer väl i alla fall inte? Företag får inte bemöta klagomål här i forumet om de inte har fått tillstånd först.
Jaså! Det visste jag inte. Det har jag set på annan plats på byggahus forum, men det var ett tag sedan. (och de hade kanske begärt tillstånd?)
Det var i mitt tycke en märklig regel!
Men då rättar jag mig till att säga att Hesta snickeri får be om tillstånd att bemöta kritiken av TS.

Klart de får skriva här..? Varför inte ? Det är väl bara att öppna ett konto för företrädaren.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.