57 202 läst ·
202 svar
57k läst
202 svar
Konflikt om en dörr - hur illa kan det gå?
Bara att företaget i fråga har hotat TS med stämning är nog för att anordna lynchmobb mot företaget tycker jag i alla fall, hade jag drivit ett företag som fick klagomål så skulle jag hellre kammat kunden medhårs för att slippa dålig publicitet.
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Fast hallå. Med det vi vet om denna situation får väl ändå ts anses som den som ligger eller? Att inte få sin dörr, sen bli stämd och sedan behöva acceptera att rättsväsendet i Sverige ser ut som det gör vilket typ tvingar ts att acceptera prisreduction. Att du då anser att vi på byggahus har sjunkit under vår värdighet anser jag är fel. Det är Hesta snickeri som sjunkit, tyvärr nog inte under sin värdighethyggabus skrev:Nu tycker jag att vi sjunkit under vår värdighet.
Nu har här bildats en lynchmobb av nättroll. Ett antal personer som inte har någon direkt relation till TS som plötsligt sparkar på en liggande.
Skall vi inte hålla Byggahus.se på en högre nivå än detta ?
Det hade varit intressant att höra den andra partens åsikter i frågan. Särskilt nu som lynchmobben har formerat sig.
Jag tycker inte om nät-troll. Har man inte något snällt att säga så måste man inte säga något alls. Det räcker väl med den ursprungliga personens åsikter och tyckande.
Och, nej, jag har ingen som helst relation till någon del i denna diskussion.
Oj namnet kom visst med igen
Om du inte har tagit ut domen kan du väl inte se m det är en dom "mot" företaget eller en dom där de har "vunnit"? Sedan, med tanke på hur snabbt företaget var att gå till domstol så är det väl föga förvånande att de har varit i tingsrätten förut?Göran.W skrev:
Men en förlikning blir inte offentlig om inte en av parterna yrkar på att förlikningen skall stadfästas genom en dom, vilket hör till undantagen.
Hesta snickeri har sin fulla rätt att skriva sin syn på det hela här inne!hyggabus skrev:Nu tycker jag att vi sjunkit under vår värdighet.
Nu har här bildats en lynchmobb av nättroll. Ett antal personer som inte har någon direkt relation till TS som plötsligt sparkar på en liggande.
Skall vi inte hålla Byggahus.se på en högre nivå än detta ?
Det hade varit intressant att höra den andra partens åsikter i frågan. Särskilt nu som lynchmobben har formerat sig.
Jag tycker inte om nät-troll. Har man inte något snällt att säga så måste man inte säga något alls. Det räcker väl med den ursprungliga personens åsikter och tyckande.
Och, nej, jag har ingen som helst relation till någon del i denna diskussion.
Och att de redan vet vad som skrivs här det vet vi eftersom de har hota med att stämma TS för förtal om vad TS har skrivit här inne
Nja, det vet vi nog inte med säkerhet eftersom TS har skrivit omdöme om Hesta med sitt fulla namn också på annan plats på Internet.nissenhj skrev:
Jaså! Det visste jag inte. Det har jag set på annan plats på byggahus forum, men det var ett tag sedan. (och de hade kanske begärt tillstånd?)DIY_freak skrev:
Det var i mitt tycke en märklig regel!
Men då rättar jag mig till att säga att Hesta snickeri får be om tillstånd att bemöta kritiken av TS.