Hej!
Har sökt i forumet men inte hittat något som passar på vår ytterdörr.
Den har efter 10+ års användande blivit lite sned, som man kan se på bilderna så hänger den något. (Bredare glipa upptill på låssidan)
Den är dessutom inte lika tajt längre på låssidan. Man kan rycka den fram och tillbaka ca 5mm och blåser det eller under-/övertryck skiftar så hör man hur den slår fram och tillbaka mot dörrkarmen på den sidan.
Hur justerar jag själva dörrhängningen/lutningen så att den blir ”rak” igen, och samma sak med glappet mot karmen. Är det någon justering som ska göras på dörr/karm eller är det bara läpparna som ska böjas ännu mer? Monterade ett Nimly Touch Pro för ett tag sedan och bytade då till deras låsbleck, men tycker att jag redan justerat dem ganska mycket…
Tack på förhand! Första gången jag behöver ge mig på dörrjustering…