Hyra in en Arborist ? ( fast om stången inte är trä, då...)

• Gilla
ovma
  • Laddar…
Luftballong

Purre
O Ollin skrev:
När man drar elkabel modell kraftigare genom rör och liknande så använder man en sorts flätad strumpa som drar ihop sig ju mer man drar i den. Kallas även kinesisk fingerfälla och finns som leksak. Ingen aning om dom finns i tillräckligt smal dimension dock..
Annars kan jag tänka mig att krympslang skulle kunna fungera.
Förslaget med en tunnare tråd är inte så dumt det heller. Knuten blir ju minimal med den tunna linan. Googla en bra knut.
Vet att dom iaf finns ner till 6mm diameter på kabel.

O Ollin skrev:
När man drar elkabel modell kraftigare genom rör och liknande så använder man en sorts flätad strumpa som drar ihop sig ju mer man drar i den. Kallas även kinesisk fingerfälla och finns som leksak. Ingen aning om dom finns i tillräckligt smal dimension dock..
Annars kan jag tänka mig att krympslang skulle kunna fungera.
Förslaget med en tunnare tråd är inte så dumt det heller. Knuten blir ju minimal med den tunna linan. Googla en bra knut.
Chinese fingers kan man även göra själv. Färdiga finns nog inte i den dimensinen.
Kolla
där man kan se chinese fingers strax innan filmens slut.

T Thomas_Blekinge skrev:
Chinese fingers kan man även göra själv. Färdiga finns nog inte i den dimensinen.
Kolla [media] där man kan se chinese fingers strax innan filmens slut.
Dressera en ekorre muta med jordnötssmör.
Ett roligt och tidskrävande nöje, men du kanske får en vän för livet, eller två.
Glad midsommar önskar Piff o Puff

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.