3 138 läst ·
78 svar
3k läst
78 svar
Hur tänkte man med routern?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 889 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 889 inlägg
Det är bra att du löst sitt problem. Det vi försöker säga är att det underlättar en systematisk undersökning om man dels tar bort olika störmoment och dels talar om alla förutsättningar. Det finns olika hårdvaror som begränsar hastigheten till 100Mbit eller 1000 Mbit eller 10000Mbit, men 300 Mbit vet iallafall inte jag någon som begränsar hastigheten till. Det kanske är så att ditt abonnemang hindrar högre fart än så och då blir det ju hopplöst för oss att försöka lösa varför du inte får 1000 Mbit om du inte talar om vad du mäter på.R Rolle85 skrev:
För en övrigt så är det Mbit, inte mbit du har. M=Mega=10000000, m=milli=0,001. Du förstår vi vad du menar, men enheter är inte oväsentliga. Det är ju en viss skillnad när man ber någon såga till en bräda om man säger 120 cm eller 120 mm. 😉
Rolle skrev i en annan tråd:Fairlane skrev:
R Rolle85 skrev:
Så det är uppenbart att han mater hastigheten mot internet, inte mellan prylarna hemma.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 889 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 889 inlägg
Klicka här för att svara