Husägare
· Skåne
· 1 766 inlägg
Annonserna styrs efter vad det kan tänkas att du är intresserad av. Exempelvis tidigare besökta siter i din historik, så annonsvalet är mer kopplat till dig än Byggahus.
Administrator
· Skåne
· 8 663 inlägg
På vissa av våra annonsytor visas googleannonser, som de personaliserar beroende på vad du eller möjligtvis annan person i hushållet har visat intresse för tidigare.
Du kan klicka på det lilla kugghjulet uppe till höger i annonsen och rapportera den som olämplig, så ska du slippa att se den igen.
Du kan klicka på det lilla kugghjulet uppe till höger i annonsen och rapportera den som olämplig, så ska du slippa att se den igen.
Jag är ensam om att använda min mobiltelefon, har iofs kollat på Temu men ICKE på tajta damtoppar o dylikt däremot på skidskytte mål i papp😃.F fredrik.johansson skrev:
Så den kopplingen bortser jag ifrån.
Men nu var ju min fråga vad redaktionen tyckte och om ni är nöjda?
Att skylla på min sökhistorik är varken sjyst eller relevant.
Administrator
· Skåne
· 6 804 inlägg
Temu är en kinesisk e-handelssajt som använder diskutabla metoder. De gör mycket för att vi ska haja till, t.ex. genom att visa åtsittande tröjor med stora bröst.K Kling 1 skrev:
Det är svårt att hantera dessa annonser. Ser också liknande annonser på andra sidor som t.ex. dn.
Och google verkar inte bry sig så länge de inte sticker ut allt för mycket. Google tjänar ju pengar på detta.
Men du kan själv klicka på ”…” > ”Skicka feedback” och välja ”Olämplig annons”.
Fast det är ju tyvärr det enda enkla och bistra sanningen.K Kling 1 skrev:
Annonser styrs idag helt beroende på vad du kollar på, vad du pratar om runt middagsbordet eller vad du kan tänkas gillar baserat på vad andra som kollar och pratar om samma saker som du. Även om du inte kollar på på just nakna damer så gör många som söker på det du söker just det så då ser algoritmerna en möjlig koppling att dra in dig med med lite draghjälp.
Edit: bara genom att jag nu svarade på detta så kommer jag troligen få samma Temu reklam hos mig och kanske även det där fräna bandymålet.
Administrator
· Skåne
· 6 804 inlägg
Nu fick jag upp den här annonsen.
Jag har aldrig varit inne på Temu men jag gillar klockor och min fru gillar kläder i allmänhet och träningskläder i synnerhet. Tror även hon har pratat om färger som lila och rosabrunt (finns det en sådan färg?). Kanske det är hon som ligger bakom det hela?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har aldrig varit inne på Temu men jag gillar klockor och min fru gillar kläder i allmänhet och träningskläder i synnerhet. Tror även hon har pratat om färger som lila och rosabrunt (finns det en sådan färg?). Kanske det är hon som ligger bakom det hela?
Finns en tidigare tråd om samma problem. När jag surfar hemma får jag annonser som är bra matchade till mina intressen, men när jag går in på ByggaHus på jobbet är det tajta toppar, sexiga nattlinnen och magiska botemedel för öronvax hela tiden. Jobbets internet verkar gå via Nederländerna eller Storbritannien, för det är där som t.ex. Google Maps anser att jag är via jobbdatorn.