22 485 läst ·
339 svar
22k läst
339 svar
Hästskit på lilla vägen till stugan
Herregud, 300 inlägg från stadsbor som inte tål lite hästskit.
Begriper inte folk som köper hus på landet och gnäller över hästskit och flugor, samma sak med folk som bor mitt i stan och gnäller på oväsen och avgaser.
Begriper inte folk som köper hus på landet och gnäller över hästskit och flugor, samma sak med folk som bor mitt i stan och gnäller på oväsen och avgaser.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 260 inlägg
Den typen av sökningar är totalt meningslösa. Det finns alltid gnälligt folk. Att söka gnället säger i princip ingenting om dess representativitet.P polaris78 skrev:
Fel. Jag för exempelvis ett helt principiellt försvar här. Har inga hästar, har aldrig haft några hästar. Men jag tycker att intolerans är värd att bekämpa.P polaris78 skrev:
Har du något statistiskt stöd för det här?P polaris78 skrev:
Ingen har försvarat en sån situation, men ärligt talat är dina exempel ofta så uppskruvade att de är svåra att ta på allvar.P polaris78 skrev:
Tror du? Och igen, på vilken grund?P polaris78 skrev:
Du verkar ju göra det, sakna respekt för andra alltså. Hur tänker du när du vill pådyvla andra att leva efter dina principer och hur tror du att du skulle kunna få någon respekt för din position när du inte först utsträcker motsvarande själv?P polaris78 skrev:
Du måste antingen leta noga eller läsa andra tidningar än jag.P polaris78 skrev:
Hästtjejer är ju några av de vänaste och mest hänsynsfulla människor som finns. Det här är en helt barock beskrivning av dem. Parat med andra antydningar om upptrappning och hämnd bara i det här inlägget undrar jag verkligen vad du har för konstig hangup i frågan.P polaris78 skrev:
Som sagt, det är nog till stor del din egen oresonlighet som är problemet här, om du alls har ett problem i verkligheten.P polaris78 skrev:
Tredje gången du påstår det i samma inlägg. Jag tror att du har fel och rör upp en storm i ett vattenglas, men även om du har rätt och ni är en ökande skara så tror jag ändå att ni är rätt få.P polaris78 skrev:
Men har du någon data som styrker det du säger kan jag ta om jag har fel.
Uppenbarligen är de smidiga nog för att kunna upprätthålla en relation med dig oavsett era olikheter.P polaris78 skrev:
P
polaris78
Medlem
· Västmanland
· 2 640 inlägg
polaris78
Medlem
- Västmanland
- 2 640 inlägg
Kan väl tänka mig att problemet kan vara tydligare på platser med många hästar och olika begränsningar som tex vattendrag ,järnväg ,stora vägar med viltstängsel och att såna begränsningar kan i häst täta områden men forfarande tillräckligt tätbefolkade att det är brist på vägar man vill rida längs , dom större vägarna vill dom såklart undvika rida på och det kan i vissa områden leda till att det rids mycket på vissa få lämpliga vägar för ridning och att då folk som bor längs dessa får en onormalt hög påverkan...och problem uppstår..
Vissa områden har såklart också under lång tid tagit bort vägar med genomfart och bakvägar stängs av och tas bort ibland för dom missbrukas på olika vis och för att få bort genomfartstrafik likt hur många villaområden byggs på senare tid utan genomfart
Bor man i ett område där man aldrig ser en passerande häst och man bara ser hästskit när man åker ut i skogen kanske på semestern utanför storstan så upplever man såklart inga problem alls..
Men så är det ju med mycket problem och klagomål på grejer, Det man själv aldrig upplevt som ett problem för det förekommer inte där man själv bor är lätt att placera i "ove gnäll" kategorin
Vissa områden har såklart också under lång tid tagit bort vägar med genomfart och bakvägar stängs av och tas bort ibland för dom missbrukas på olika vis och för att få bort genomfartstrafik likt hur många villaområden byggs på senare tid utan genomfart
Bor man i ett område där man aldrig ser en passerande häst och man bara ser hästskit när man åker ut i skogen kanske på semestern utanför storstan så upplever man såklart inga problem alls..
Men så är det ju med mycket problem och klagomål på grejer, Det man själv aldrig upplevt som ett problem för det förekommer inte där man själv bor är lätt att placera i "ove gnäll" kategorin
Försöker du missuppfatta med flit ?L lbgu skrev:Jag får inte ihop detta. Först gör du allt för att beskriva hur ovanligt det är med hästar, sen börjar du skriva om att våra gator fylls av skit. Du menar på allvar att dessa ovanliga hästar orsakar att vägarna fylls med skit. Ibland blir det uppenbarligen helt fel när man försöker argumentera för en förlorad sak![]()
Det ÄR ovanligt med hästar på vägen,DÄRFÖR är problemet ganska litet, OM det hade varit ett stort problem så hade självklart lagen ändrats, läs det jag skrev en gång till så kanske du förstår.
Även om du försöker använda härskartekniker när du argumenterar mest hela tiden är det uppenbart att du inte är speciellt bra på det.
När man svarar så måste man oxå acceptera att man får svar tillbaka!F Fresafres skrev:
Med ditt svar så hoppas jag att du även accepterar samma hästskit på din gräsmatta eller framför din infart.
En frusen hästskithög på vinter slår dessutom sönder bilen om den döljs av snö!
Nu har tidningen ridsport en artikel med bilder på hur problemet med hästskit kan lösas.
Normala hästmänniskor gör ju vad de kan för att inte störa sina medmänniskor med kvarlämnad gödsel och det finns ju bevisligen sätt som fungerar praktiskt.
Normala hästmänniskor gör ju vad de kan för att inte störa sina medmänniskor med kvarlämnad gödsel och det finns ju bevisligen sätt som fungerar praktiskt.
Svara inte när du bara är här för att bråka! Det hjälper ingen.L la7800 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden