R
Demmpa Demmpa skrev:
Lite antagande med anledning av bl.a. inlägg 240 och 254.

Edit:
Sen är det TS som är sommarstugeägaren och om jag uppfattar TS rätt så är grannen permanentboende.
Precis så är det!

De kom fram och bråkade med mig idag också. Något om att bredda vägen skulle bryta mot strandskyddet (?) samma sak om jag fick för mig att parkera bilen där?

Förklaringen till att pinnen flyttades var tydligen att de hade koordinater som på något sätt var bättre än kommunens egna. Kommunen kanske ska anlita dem? 😆

Fick en liten känsla av att de kanske har läst denna tråd förresten. Inte att jag bryr mig. Men lite roligt hade det varit.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Finns en fysisk gränsmarkering är det den som gäller, koordinater och kartor kan fela rätt mycket..

Har de flyttat en officiell gränspinne har de verkligen skitit i det blå skåpet...

• Gilla
Risarvaren och 1 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Har de flyttat en officiell gränspinne har de verkligen skitit i det blå skåpet...
Ja i teorin. För länge sedan var det dödsstraff på det. Men även om det numera teoretiskt sett är fängelse som gäller så är det oerhört ovanligt att någon döms för det. Det är oftast svårt att bevisa vem som gjort det, även om det kan kännas uppenbart. Och även om det går att bevisa, så kan det vara svårt att bevisa att det skett med uppsåt.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
R
L lat skrev:
Detta är dock inte en officiell gränspinne utan en sån som kommunens lantmätare satt ut.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.