P Pin skrev:
Ja om det behövs 10x15 meter för att stanna och lossa förstår jag att vägen blockerades ;)
Jag tror det skulle räcka gott med en remsa på inte mer än två meter bredd och tio meter längs längs med vägen i tomtgränsen. Om lastbilen står en meter ut i gatan går det att komma förbi. Då blir det inte heller något riskfyllt backande.
En lastbil är 2,60 bred...är det sen en kranbil så går det åt mer då stödbenen ska ut

• Kranbil parkerad på gräs med utfällda stödben och kranarmen utsträckt åt sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
skoge skoge skrev:
En lastbil är 2,60 bred...är det sen en kranbil så går det åt mer då stödbenen ska ut
Naturligtvis, men om de tar två meter av vägen borde en personbil kunna passera om lastbilen fick plats från början på vägen.

Där kan man ju komma fram under stödbenen om man inte kör någon töntig familjebil :cool:

P Pin skrev:
Naturligtvis, men om de tar två meter av vägen borde en personbil kunna passera om lastbilen fick plats från början på vägen.

Där kan man ju komma fram under stödbenen om man inte kör någon töntig familjebil :cool:
Just det som gör att man gärna blockerar... finns idioter som cyklar m.m under hängande last

P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Hänsyn handlar om så mycket. Jag tror du missade det.
Inte alls. Läste du inte hela inlägg #544?

P
Du och jag har säkerligen inte den kunskapen att veta om det finns bättre ställen att stå på.
Men TS vet det, vilket han meddelade för fyra veckor sen i inlägg #14.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
skoge skoge skrev:
Just det som gör att man gärna blockerar... finns idioter som cyklar m.m under hängande last
Med blockerar hoppas jag du menar spärrar av? Det är väl ditt ansvar att ingen befinner sig under din hängande last?

P Pin skrev:
Med blockerar hoppas jag du menar spärrar av? Det är väl ditt ansvar att ingen befinner sig under din hängande last?
Jovisst... har varit med om att folk cyklat under bommen på grävmaskin trots avspärrning så det hjälper inte att spärra av.
Enda sättet är att se till att blockera helt

• Gilla
polaris78
  • Laddar…
skoge skoge skrev:
Jovisst... har varit med om att folk cyklat under bommen på grävmaskin trots avspärrning så det hjälper inte att spärra av.
Enda sättet är att se till att blockera helt
Ja eller som i det här fallet vara helt inne på TS grannes tomt (y)

• Gilla
JohanLun
  • Laddar…
skoge skoge skrev:
Vad tror du att det behövs för yta för för kunna lossa?

P pmd skrev:
Men TS vet det, vilket han meddelade för fyra veckor sen i inlägg #14.
Jo har ts den kunskapen att avgöra ? Troligtvis inte

P Pin skrev:
Ja eller som i det här fallet vara helt inne på TS grannes tomt (y)
Gick det att parkera på grannens fastighet? Varför inte parkerar lastbilen där? Ni som verkar ha varit på plats. Med tanke på all kunskap ni har eller vet ni något om ts som inte vi andra inte vet om?

Gick det att parkera på grannens fastighet? Varför inte parkerar lastbilen där? Ni som verkar ha varit på plats. Med tanke på all kunskap ni har eller vet ni något om ts som inte vi andra inte vet om?
Nej det gick naturligtvis inte, men TS granne kunde ordnat så det gick. Nu får grannarna grusa en egen väg runt lastbilen istället :thinking:;)

• Haha
pmd
  • Laddar…
P
Jo har ts den kunskapen att avgöra ? Troligtvis inte
Varför tror du inte det? Är det något i TS formulering som tyder på att ha bara hittar på?

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Vad tror du att det behövs för yta för för kunna lossa?
Det är lite som att fråga hur långt ett snöre är

1.vad väger godset?
2.hur långt ska det lyftas?

Är det lätt och säg över en häck bredvid bilen så behöver man inte ha stödbenen utskjutna

Tungt och längre från bilen så måste man ha stödbenen max ute

P pmd skrev:
Varför tror du inte det? Är det något i TS formulering som tyder på att ha bara hittar på?
Jag antar att han inte är proffs.
Hade han varit proffs hade han inte haft samma problem.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.