113 226 läst ·
700 svar
113k läst
700 svar
Granne blockerar räddningsväg och utfart
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Jag förstår att det kan behövas ganska stor plats om man har oturskoge skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Nu låter det som att det kommer en massa lastbilar. Jag misstänker snarare att de är.ganska få. Så länge det är ett normalt stor villa för ett hushåll. Den största borde bara behövas ett par gånger max. Då tycker jag att de boende får stå ut. Men som byggare hade jag varnat mina granar.... Men det är en annan sak. Jag kom på en sak som vi borde vara överrens om. Det är att grannarna borde informeras. Inför varje transport. Det är inte för mycket begärt av grannen.P Pin skrev:
Kan vi komma överens om just den delen
Bananskalare skrev:
Nu låter det som att det kommer en massa lastbilar. Jag misstänker snarare att de är.ganska få. Så länge det är ett normalt stor villa för ett hushåll. Den största borde bara behövas ett par gånger max. Då tycker jag att de boende får stå ut. Men som byggare hade jag varnat mina granar.... Men det är en annan sak. Jag kom på en sak som vi borde vara överrens om. Det är att grannarna borde informeras. Inför varje transport. Det är inte för mycket begärt av grannen.
Kan vi komma överens om just den delen![]()
Du menar att du just nu kom att tänka på TS frågeställning i trådstarten och kom på det uppenbara svaretA AggeP skrev:
Till protokollet håller jag med dig
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 954 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 954 inlägg
Riktigt så enkelt är det ju inte.TS skulle ju kunna tänkas vara proffs vad gäller att avgöra om det går att skapa en lämplig yta på byggherrens tomt, utan att för den skull vara proffs på¨hur man ska ställa kravet.Bananskalare skrev:
Eftersom du så snällt tipsade mig om vad jag inte borde arbeta med så har du väl inget emot ett liknande tips tillbaka? Jag rekommenderar att du inte arbetar med förändring eller problemlösning. Inställningen "det går inte, vi kan inte ändra något utan kör som vi alltid gjort" fungerar inte så bra där.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Tack för tipset!Fairlane skrev:
Riktigt så enkelt är det ju inte.TS skulle ju kunna tänkas vara proffs vad gäller att avgöra om det går att skapa en lämplig yta på byggherrens tomt, utan att för den skull vara proffs på¨hur man ska ställa kravet.
Eftersom du så snällt tipsade mig om vad jag inte borde arbeta med så har du väl inget emot ett liknande tips tillbaka? Jag rekommenderar att du inte arbetar med förändring eller problemlösning. Inställningen "det går inte, vi kan inte ändra något utan kör som vi alltid gjort" fungerar inte så bra där.
Förvisso handlar det om uppställning av en lastbil. Där vi inte vet någonting om det finns bättre ställen eftersom varken du eller jag har varit där.
Men jag ska sluta med felsökning och mynta intrycket " ja se det går inte, det inte igår"
Jag har fått ett så tips. Men antar att det inte några jobb hos dig? Du tog den sista en galning på varje arbetsplats räcker
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Jag har säkerligen kritiserat din läsförståelse. Tidigare... Jag har kritiserat olika sorters hämnd auktioner som kommit fram. Det kanske du velat tolka som någonting sånt.P Pin skrev:
Du der kan vara intressant varför man gör något.
Så berätta för mig var jag nu gjort fel och var inte negativ mot ts.
Då ska jag se om jag måste pudla. Eller vad...
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 954 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 954 inlägg
Korrekt, vi vet att TS har hittat ett alternativ som TS tror fungerar bättre. Jag (och några med mig) har inställningen att man (byggherren) bör försöka hitta alternativ. Du (och några med dig) anser att det inte går att göra något så TS får helt enkelt acceptera faktum.Bananskalare skrev:
Jag tolkar det som att du arbetar med felsökning (jag skrev inget om det).Bananskalare skrev:
Det kan du säkert fortsätta med att göra. När du hittat ett fel, så rapporterar du väl det till någon som är lite mer lösningsorienterad, så det blir säkert bra så.
Ah, ett litet fint personangrepp. Stiligt!Bananskalare skrev:
Sanningen är att vi anställer nytt folk, vi har expanderat rätt kraftigt även under pandemin, men vi söker folk som är kreativa och lösningsorienterade...
Eftersom du frågar efter det och du angriper läsförståelse så kan jag bara i det inlägg från dig som jag citerar finna:Bananskalare skrev:
Jag har säkerligen kritiserat din läsförståelse. Tidigare... Jag har kritiserat olika sorters hämnd auktioner som kommit fram. Det kanske du velat tolka som någonting sånt.
Du der kan vara intressant varför man gör något.
Så berätta för mig var jag nu gjort fel och var inte negativ mot ts.
Då ska jag se om jag måste pudla. Eller vad...
Särskrivning
Felstavningar
Ofullständiga meningar
Osammanhängande resonemang
Vänligen släpp allt vad läsförståelse heter när du inte skriver ordentligt själv. Lägg inte skulden på andra om du inte kan förklara ordentligt.
Jag har inte varit negativ mot TS, utan kommit med flera förslag, och inte förminskat TS upplevda problem vilket flera i tråden gjort.
Du kallar det för hämnd. Jag tycker att jag har rätt att vända på ett problem som någon orsakar mig då att det blir problemskaparen själv som drabbas om han vägrar förstå att det är ett problem för mig. När det är hans eget problem kommer han att lösa det. Tyvärr fungerar visa individer så, kanske pga bristande empati, egoism, stress, oförmåga att sätta sig in i andras situation eller vad det nu kan bero på.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Låter som det passar mig perfekt... Eller var det tvärtomFairlane skrev:
Korrekt, vi vet att TS har hittat ett alternativ som TS tror fungerar bättre. Jag (och några med mig) har inställningen att man (byggherren) bör försöka hitta alternativ. Du (och några med dig) anser att det inte går att göra något så TS får helt enkelt acceptera faktum.
Jag tolkar det som att du arbetar med felsökning (jag skrev inget om det).
Det kan du säkert fortsätta med att göra. När du hittat ett fel, så rapporterar du väl det till någon som är lite mer lösningsorienterad, så det blir säkert bra så.
Ah, ett litet fint personangrepp. Stiligt!
Sanningen är att vi anställer nytt folk, vi har expanderat rätt kraftigt även under pandemin, men vi söker folk som är kreativa och lösningsorienterade...
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Nu hängde jag inte riktigt med på vad du menade.P Pin skrev:Eftersom du frågar efter det och du angriper läsförståelse så kan jag bara i det inlägg från dig som jag citerar finna:
Särskrivning
Felstavningar
Ofullständiga meningar
Osammanhängande resonemang
Vänligen släpp allt vad läsförståelse heter när du inte skriver ordentligt själv. Lägg inte skulden på andra om du inte kan förklara ordentligt.
Jag har inte varit negativ mot TS, utan kommit med flera förslag, och inte förminskat TS upplevda problem vilket flera i tråden gjort.
Du kallar det för hämnd. Jag tycker att jag har rätt att vända på ett problem som någon orsakar mig då att det blir problemskaparen själv som drabbas om han vägrar förstå att det är ett problem för mig. När det är hans eget problem kommer han att lösa det. Tyvärr fungerar visa individer så, kanske pga bristande empati, egoism, stress, oförmåga att sätta sig in i andras situation eller vad det nu kan bero på.
Men eftersom jag inte uppskattar folk med kreativa lösningar av moral mot grannen. Så innebär det att jag egentligen tycker att grannen har det nog lite tufft. Eftersom folk är så elaka mot honom.
Då ska jag vara elak mot dig.
Men ingen gör rätt.
De allra flesta människor med sund uppväxt.
Vet att man inte kommer någon vart genom att använda mindre intelligenta tips.