Fairlane Fairlane skrev:
Jo, det är du, jag har inte talat om hämnd, det är det du som gjort.
Ordet finns med i fyra inlägg i tråden (innan detta). Inlägg #365, inlägg #506, inlägg 507, inlägg #515
Du har skrivit #365 och #505, jag svarade i #506 "Min tanke är inte hämnd, utan att se till att ha en möjlighet att komma iväg när man vill, utan att hindras av leveranser till byggherren."
Så, jo det är du som talar om hämnd.

Helt klart är det TS och övriga inparkerade grannar som är tredje person här. De har inget med leveranserna att göra, men blir drabbade.

Det har jag aldrig påstått. Det är riktigt fult av dig att påstå att jag skrivit något sådan eller tror det. Jag har tvärtom i inlägg #506 varit tydlig med att jag INTE talar om hämnd.

Återigen något som du hittar på. Jag har inget alls emot att man försöker sig på ett samtal till med byggherren, men jag utgår ifrån att det är mer än ett försök som har gjorts. Hur många ska man göra innan man inser att det är meningslöst och försöker lösa problemet på annat sätt?

Förstår faktiskt inte vad du vill säga med den meningen.
Visst kan man prova med att ta en diskussion till med grannen, om det blir den andra, tredje eller femte vet vi inte, men någonstans går väl ändå gränsen för när man tycker det är värt ett försök till?
Hämnd är det du egentligen pratar om hela tiden när du pratar om att blockera grannen.
Men kalla det för något annat om du vill. Men saken är den samma. Eller ska vi kalla det för terror? Vad vill du kalla det för?

Vad har du för SERIÖST alternativ till att försöka prata med grannen?
Vi vet att ts har testat. Men inte om flera testat.

Du kommer säkert växa upp en dag och förstå att det inte är en speciell smart taktik att blockera någon. För att få förhandla. Att risken för biverkningar är överhängande.

Men va gör du om grannen inte av någon outgrundlig anledning går med på allt du säger? Utan börjar jävlas istället för att förhandla?

Våld fungerar aldrig i längden.

Fairlane
Bananskalare Bananskalare skrev:
Hämnd är det du egentligen pratar om hela tiden när du pratar om att blockera grannen.
Men kalla det för något annat om du vill. Men saken är den samma. Eller ska vi kalla det för terror? Vad vill du kalla det för?
Nej, jag talar inte om hämnd. Jag talar inte om att parkera in lastbilen heller. Jag talar om att ställa sin bil så att andra kan passera men lastbilen inte längre kan ställa sig där och blockera trafiken för övriga.
Lastbilen är inte inparkerad i det läget. den kanske befinner sig 5 mil bort, vad vet jag. Det är först när den kommer till platsen som chauffören upptäcker att han inte längre kan ställa sin bil där han brukar och inte längre kan blockera av transporter till/från övriga fastigheter.

• Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
P
Ts har inte blivit påhoppad i den här tråden.
Jodå. Det finns inlägg som spekulerar i att TS har betett sig på ett så att det har skurit sig mellan honom och grannen.
Samt en del inlägg om hur man minsann ska tåla att bli försenad till sitt arbete.

P pmd skrev:
Jodå. Det finns inlägg som spekulerar i att TS har betett sig på ett så att det har skurit sig mellan honom och grannen.
Samt en del inlägg om hur man minsann ska tåla att bli försenad till sitt arbete.
Tänka sig. Men var det så blodigt?

P
Inget blodvite har mig veterligen uppstått i tråden. Huruvida TS eller hans byggargranne har fått blödande sår har inte rapporterats.

A ArneTW skrev:
Så då finns plötsligt en flexibilitet ändå?

Det verkade ju tidigare som världen skull falla om man fick vänt 5 minuter på en avlastning och att avsätta 5 sekunder för att titta ut om lastbilen kom var omöjligt...

/ATW
Nu var det ju inte jag som skrev ursprungsmeddelandet!

K
Hur gick det @AggeP ?

/Krille

K Krille4 skrev:
Hur gick det @AggeP ?

/Krille
Han bör inte svara då vi varit såå otroligt elaka mot ts, enligt vissa

MariaBK MariaBK skrev:
Vilket påhopp. Jag tycker det är helt orimligt att gnälla över 30 minuters avlastningstid. Och jag är Stockholmare. Chilla lite va.
Ja det känns som att Stockholmare har en väldigt avslappnad inställning till köer och trafikstockning.
Jag som bor på landet har definitivt ingen marginal när jag kör till jobbet och jag startar datorn i princip exakt på samma minut varje morgon. På vägen in håller jag upp dörren åt samma person varje dag och säger godmorgon till en annan som alltid korsar min väg vid omklädningsrummet.
När jag var på jobb i Stockholm bara skrattade dom åt sånt och menade att man aldrig kan veta exakt när man kommer fram.

• Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Som Stockholmare får jag väl då säga att jag inte håller med alls.
Vi är vana med att det händer skit, en bilolycka, en lastbil som behöver bärgas, en vägomläggning som blir misslyckad eller ett arbete som inte blir klart på planerad tid.
Allt det accepterar jag (jag säger inte vi, det är givetvis individuellt).
Det jag däremot inte alls har samma överinseende med är när någon idiot medvetet blockerar vägen 30 minuter och dessutom är dum nog att upprepa det flera gånger.
Skillnaden med exempel på situationer som jag gav ovan som jag accepterade är att där är det inget som gör det medvetet.
På samma sätt har jag överinseende med en turist som kör förbi kön för att sen upptäcka att han låg i en fil som svängde av, medan samma beteende från någon som kör där varje dag för att jag är mindre benägen att släppa in personen. Och jodå, det är väldigt tydligt vem som är ovan och vem som anser sig vara viktigare än övriga.

• Gilla
Nyfniken och 7 till
  • Laddar…
Jag gillar den här tråden. Den hjälper mig att förstå varför människor tycker genuint illa om andra, varför vissa tänder på att vara elaka och varför krig startas tillsynes utan större anledning. Den skapar insikt i att vissa har helt enkelt inget utrymma till annat än att kritisera andra som i sin tur har kritiserat andra som i sin tur har tyckt i en fråga som i stort sett saknar relevans för ett fungerande liv.

Fairlane Fairlane skrev:
Som Stockholmare får jag väl då säga att jag inte håller med alls.
Vi är vana med att det händer skit, en bilolycka, en lastbil som behöver bärgas, en vägomläggning som blir misslyckad eller ett arbete som inte blir klart på planerad tid.
Allt det accepterar jag (jag säger inte vi, det är givetvis individuellt).
Det jag däremot inte alls har samma överinseende med är när någon idiot medvetet blockerar vägen 30 minuter och dessutom är dum nog att upprepa det flera gånger.
Skillnaden med exempel på situationer som jag gav ovan som jag accepterade är att där är det inget som gör det medvetet.
På samma sätt har jag överinseende med en turist som kör förbi kön för att sen upptäcka att han låg i en fil som svängde av, medan samma beteende från någon som kör där varje dag för att jag är mindre benägen att släppa in personen. Och jodå, det är väldigt tydligt vem som är ovan och vem som anser sig vara viktigare än övriga.
Men om du kan acceptera allt annat, varför kan du inte acceptera att en lastbil ställer upp för att lasta av? Ingen lastbilschaufför stannar längre än nödvändigt. Kör du mycket i innerstan så händer det hela tiden att en lastbil ställer sig där man blockerar både samtliga filer och garage. Det är sånt som händer. Du var så förstående med allt annat. Så varför inte en lastbil som måste lasta av. 30,min? Det var ts som sa den tiden, ca 30 min.
Den lastbilen blockerade för några få.

Men man får välja att störa sig på olika saker.
Det vara bara så intressant att du var så förlåtande annars.
Tycker att fler borde vara så pass förlåtande.
Själv försöker jag också att inte reta upp mig

Fairlane
Men om du kan acceptera allt annat, varför kan du inte acceptera att en lastbil ställer upp för att lasta av? Ingen lastbilschaufför stannar längre än nödvändigt. Kör du mycket i innerstan så händer det hela tiden att en lastbil ställer sig där man blockerar både samtliga filer och garage. Det är sånt som händer. Du var så förstående med allt annat. Så varför inte en lastbil som måste lasta av. 30,min? Det var ts som sa den tiden, ca 30 min.
Den lastbilen blockerade för några få.

Men man får välja att störa sig på olika saker.
Det vara bara så intressant att du var så förlåtande annars.
Tycker att fler borde vara så pass förlåtande.
Själv försöker jag också att inte reta upp mig
Jag skrev ju varför?
I det ena fallet rör det sig om en olycka. I det andra fallet om någon som är väl medveten om att han förstör för andra, han skiter helt enkelt i det trots att man sagt till.

• Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jag skrev ju varför?
I det ena fallet rör det sig om en olycka. I det andra fallet om någon som är väl medveten om att han förstör för andra, han skiter helt enkelt i det trots att man sagt till.
Börjar tycka synd om dig. Om du reagerar på att en lastbil stannar för att lasta och lossa. För då lär du vara förbannad för det mesta.
Jag har fått vänta på att komma förbi fler lastbilar som lossar eller lassar än jag haft problem med lastbilar som blockerar en fil eller gärna 2..för att den gått sönder.

Vi vänder på det vi sätter dig i lastbilen. Du kör i innerstaden. Du har stopp till både byggen och småbutiker. Och andra skojiga företag. Du har ett schema du kör efter. Med ganska tajta stopp. Hur skulle du göra skulle du köra runt för att hitta ett ställe där du inte blockerar? Vilket kanske innebär att du får köra pallen en bra bit. Det är inte överallt där det finns lastzoner. Hur skulle du göra?

K
Börjar tycka synd om dig. Om du reagerar på att en lastbil stannar för att lasta och lossa. För då lär du vara förbannad för det mesta.
Jag har fått vänta på att komma förbi fler lastbilar som lossar eller lassar än jag haft problem med lastbilar som blockerar en fil eller gärna 2..för att den gått sönder.

Vi vänder på det vi sätter dig i lastbilen. Du kör i innerstaden. Du har stopp till både byggen och småbutiker. Och andra skojiga företag. Du har ett schema du kör efter. Med ganska tajta stopp. Hur skulle du göra skulle du köra runt för att hitta ett ställe där du inte blockerar? Vilket kanske innebär att du får köra pallen en bra bit. Det är inte överallt där det finns lastzoner. Hur skulle du göra?
TS tycker att detta är ett problem. Tyvärr hjälper det inte TS att du upprepar att inte du tycker att det är något problem.

/Krille

• Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.