Ingen aning, men det låter som något man borde kunna designa bort enkelt.. 🤔
 
  • Gilla
Lill72
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Fick svar från supporten och tänker att en norsk reset kanske funkar men att vända stickproppen har jag aldrig hört om.
Är helt okunnig på el, nån som kan förklara så att en nyfiken novis som jag förstår?
[bild]
Du byter plats på nollan och fasen genom att vända kontakten.
 
L Laurentiusson skrev:
Du byter plats på nollan och fasen genom att vända kontakten.
Okej, så då går strömmen in i maskinen på ett annat sätt?
 
Jahapp, det kom en tekniker och böt pump och nån mer liten detalj. Nu suger pumpen inte in nåt tvättmedel alls.

Nu ska de byta yttre tvättmedelsfacket.

Skjut mig.
 
  • Ledsen
  • Haha
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
Jahapp, liten uppföljning.

Efter att ha väntat bra länge på någon info så visade det sig att mellanhanden mellan Asko och den lokala servicefirman stängt ärendet.

Nu kom det (för två veckor sen) en kille utan tvättmedelsfack men med ett kretskort. Vad ledde det till då? Inte mycket.
Programmet för att tömma facket funkar på fack B, men inte på fack A.

Nu ska Asko byta maskinen. Igen. 🤯
 
  • Ledsen
Bill Algö och 1 till
  • Laddar…
Då är det alltså maskin nummer tre du snart är inne på?

Har funderat på om vår mätare för tvättmedel också är missvisande eller om den är snål med tvättmedel.
Vet någon hur många tvättar på ett ungefär en full tank räcker till?
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Japp, maskin nummer tre ska vara på ingång..

Man kan ju ställa hur mycket medel den ska använda som standard, från 10 ml till 100 ..
Tror min var inställd i mitten någonstans..

Kommer inte ihåg hur mycket det gick i tanken, men det är väl nån liter, 1,25 kanske?
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Jag som trodde att den på något magiskt sätt visste själv hur mycket medel den skulle använda sig av 😁
Jag får nog läsa på lite 😊
 
Jag trodde det med, men när det började krångla fick man ju läsa bruksanvisningen.. 😄
 
  • Gilla
Lill72
  • Laddar…
Jahapp, nu blev det ingen ny maskin, utan pengarna tillbaka.. 🙄

Så då måste man göra om all research iiiiigen...
@returen vad ska man köpa för tvättmaskin 2026?
 
  • Wow
Festlund
  • Laddar…
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Jo, det minns jag.. 😄

Nån Miele lär det inte bli, har lite för mycket erfarenhet av deras kostnader för reparationer tyvärr...

Lutar nog åt en Bosch av högre serie, eller möjligen att Electrolux får chansen igen, de har jag återförsäljare av lokalt runt knuten så det kan ju vara kul att stödja..
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jo, det minns jag.. 😄

Nån Miele lär det inte bli, har lite för mycket erfarenhet av deras kostnader för reparationer tyvärr...

Lutar nog åt en Bosch av högre serie, eller möjligen att Electrolux får chansen igen, de har jag återförsäljare av lokalt runt knuten så det kan ju vara kul att stödja..
Finns en Bosch med bra garanti på Elon, https://www.elon.se/bosch-wgg254fqsn-149140
Jämförelse av tvättmaskiner: Miele, Electrolux och Bosch med modeller, priser och betyg. Bosch maskiner har betyg 68 och pris 16 990 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Försökte sortera på prisjakt, men varken garantitid eller dossystem för flytande tvättmedel gick att välja.. Har prisjakt blivit sämre eller?
 
När vi köpte vår Asko så skulle vi egentligen köpa en Bosch serie 8 men vår Elon-butik avrådde då de hade fått många fel med displayen.
Vi fick rådet att antingen köpa en Electrolux eller den Askon vi har idag.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.