7 075 läst ·
93 svar
7k läst
93 svar
Felkod E0 Asko tvättmaskin W4096R
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
Ingen aning, men det låter som något man borde kunna designa bort enkelt.. 🤔
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
Jahapp, det kom en tekniker och böt pump och nån mer liten detalj. Nu suger pumpen inte in nåt tvättmedel alls.
Nu ska de byta yttre tvättmedelsfacket.
Skjut mig.
Nu ska de byta yttre tvättmedelsfacket.
Skjut mig.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
Jahapp, liten uppföljning.
Efter att ha väntat bra länge på någon info så visade det sig att mellanhanden mellan Asko och den lokala servicefirman stängt ärendet.
Nu kom det (för två veckor sen) en kille utan tvättmedelsfack men med ett kretskort. Vad ledde det till då? Inte mycket.
Programmet för att tömma facket funkar på fack B, men inte på fack A.
Nu ska Asko byta maskinen. Igen. 🤯
Efter att ha väntat bra länge på någon info så visade det sig att mellanhanden mellan Asko och den lokala servicefirman stängt ärendet.
Nu kom det (för två veckor sen) en kille utan tvättmedelsfack men med ett kretskort. Vad ledde det till då? Inte mycket.
Programmet för att tömma facket funkar på fack B, men inte på fack A.
Nu ska Asko byta maskinen. Igen. 🤯
Då är det alltså maskin nummer tre du snart är inne på?
Har funderat på om vår mätare för tvättmedel också är missvisande eller om den är snål med tvättmedel.
Vet någon hur många tvättar på ett ungefär en full tank räcker till?
Har funderat på om vår mätare för tvättmedel också är missvisande eller om den är snål med tvättmedel.
Vet någon hur många tvättar på ett ungefär en full tank räcker till?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
Japp, maskin nummer tre ska vara på ingång..
Man kan ju ställa hur mycket medel den ska använda som standard, från 10 ml till 100 ..
Tror min var inställd i mitten någonstans..
Kommer inte ihåg hur mycket det gick i tanken, men det är väl nån liter, 1,25 kanske?
Man kan ju ställa hur mycket medel den ska använda som standard, från 10 ml till 100 ..
Tror min var inställd i mitten någonstans..
Kommer inte ihåg hur mycket det gick i tanken, men det är väl nån liter, 1,25 kanske?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
Jag trodde det med, men när det började krångla fick man ju läsa bruksanvisningen.. 😄
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
Han brukar rekommendera 5 års garanti som ett grundkrav, t.ex. https://www.elon.se/vitvaror/tvatt-tork/tvattmaskiner?f.brand=Siemens+extraKlasseDan_Johansson skrev:
En Miele made in Germany köpte jag med 4,5 års garanti.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
Jo, det minns jag.. 😄
Nån Miele lär det inte bli, har lite för mycket erfarenhet av deras kostnader för reparationer tyvärr...
Lutar nog åt en Bosch av högre serie, eller möjligen att Electrolux får chansen igen, de har jag återförsäljare av lokalt runt knuten så det kan ju vara kul att stödja..
Nån Miele lär det inte bli, har lite för mycket erfarenhet av deras kostnader för reparationer tyvärr...
Lutar nog åt en Bosch av högre serie, eller möjligen att Electrolux får chansen igen, de har jag återförsäljare av lokalt runt knuten så det kan ju vara kul att stödja..
Finns en Bosch med bra garanti på Elon, https://www.elon.se/bosch-wgg254fqsn-149140Dan_Johansson skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
Försökte sortera på prisjakt, men varken garantitid eller dossystem för flytande tvättmedel gick att välja.. Har prisjakt blivit sämre eller?