Jahapp, då var man tvungen att bevisa att man betalat, för att Walley ska kunna betala tillbaka pengarna.. motverka penningtvätt.. 🙄

Att man har ett registrerat konto i deras app, som är anslutet för både betalningar och återbetalningar, att det var samma konto man betalade med, och man säger att de kan betala till det kontot spelar ingen roll... Man måste skicka in ett kvitto som visar vilket konto man betalade från.. skjut mig.
 
  • Ledsen
  • Wow
Festlund och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jahapp, nu blev det ingen ny maskin, utan pengarna tillbaka.. 🙄

Så då måste man göra om all research iiiiigen...
@returen vad ska man köpa för tvättmaskin 2026?
Tysktillverkad BSH med 5 års garanti.
 
  • Gilla
Bill Algö och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Inte många tysktillverkade längre, men här är en iaf: https://www.elgiganten.se/product/v...mens-iq700-tvattmaskin-wg66b2apdn-11kg/972714

Edit, en till: Om den går att få tag på, serie 8, klart billigare: https://hemmy.se/tvattstuga/tvattmaskiner/frontmatade-tvattmaskiner/bosch-wgb254a0sn-serie-8

https://vitvaruexperten.com/tvattstuga/tvattmaskiner/frontmatad-tvattmaskin/bosch-wgb256a1sn-serie-8

I lager, 13' https://hemmashoppen.se/?option=com_shopper&sub=products&task=view&id=18594

Silverfärgad, ännu lägre pris: https://www.gransbygden.se/wgb2560x1

Frakter, individuella finesser får du ju bedöma själv.

5 års garanti verkar svårt, men min erfarenhet är att om man köper deras tysktillverkade så ökar driftsäkerheten automatiskt, bara av det faktumet.

Finns ännu fler, men nu vet du vad vilka modeller du ska leta efter. Serie 7+ (Siemens) eller 8+ (Bosch) där det står "Made in Germany" på fronten, oftast på tvättmedelsfacket, men det står alltid eftersom de vill stoltsera med det.
 
Redigerat:
  • Gilla
Bill Algö och 2 till
  • Laddar…
Purre
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Försökte sortera på prisjakt, men varken garantitid eller dossystem för flytande tvättmedel gick att välja.. Har prisjakt blivit sämre eller?
Automatisk dosering finns att välja iaf.
https://www.prisjakt.nu/c/tvattmaskiner?3666=40154

Garantitid tror jag inte finns och aldrig funnits.
 
Redigerat:
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jahapp, liten uppföljning.

Efter att ha väntat bra länge på någon info så visade det sig att mellanhanden mellan Asko och den lokala servicefirman stängt ärendet.

Nu kom det (för två veckor sen) en kille utan tvättmedelsfack men med ett kretskort. Vad ledde det till då? Inte mycket.
Programmet för att tömma facket funkar på fack B, men inte på fack A.

Nu ska Asko byta maskinen. Igen. 🤯
kinesiskt skit
 
Lill72 Lill72 skrev:
När vi köpte vår Asko så skulle vi egentligen köpa en Bosch serie 8 men vår Elon-butik avrådde då de hade fått många fel med displayen.
Vi fick rådet att antingen köpa en Electrolux eller den Askon vi har idag.
boschen är överlägsen men de tjänar inte lika mycket på den som den kinesiska och polska skiten.

ev displayfel tar ju garantin och är de många så brukar BSH ha goodwill
 
  • Gilla
Lill72
  • Laddar…
B Bill Algö skrev:
kinesiskt skit
Var inte Asko tillverkade i nått östeuropeiskt land?
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Var inte Asko tillverkade i nått östeuropeiskt land?
jo slovenien men hinsene från kina köpte upp det och bytte alla bra grejjer till deras egna skit.
all el suger nu, konstanta fel på kretskort motorer värme mm.
dessutom har chassi blivit betydligt vekare
 
B Bill Algö skrev:
jo slovenien men hinsene från kina köpte upp det och bytte alla bra grejjer till deras egna skit.
all el suger nu, konstanta fel på kretskort motorer värme mm.
dessutom har chassi blivit betydligt vekare
Åfan.. ingen risk att det blir en till Asko då..
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Åfan.. ingen risk att det blir en till Asko då..
bra tänkt
man kan dock fortfarande ha tur med diskarna men de är långt ifrån de som gjordes förr
 
Ogillar starkt slit och släng men är så trött på trilskande maskiner så lutar åt att köpa den absolut billigaste tvättmaskinen jag hittar nästa gång, för att sedan kasta den när den går sönder och sen repetera....
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Ogillar starkt slit och släng men är så trött på trilskande maskiner så lutar åt att köpa den absolut billigaste tvättmaskinen jag hittar nästa gång, för att sedan kasta den när den går sönder och sen repetera....
Det är ett bra hållbarhetstänk.

för varje slängd vitvara ökar jordens uppvärmning! eller nått...
 
Absolut inte bra hållbarhetstänk men varför lägga mer pengar på en produkt som inte håller särskilt längre än de billiga.
 
Tja, pengarna kom tillbaka, men ingen har hämtat maskinen..
Antar att de inte vill ha pärlan tillbaka... 😄
Verkar som vi får klara oss utan doseringen av flytande tvättmedel, jag tänker ju inte skrota en fullt fungerande maskin om jag inte måste....
 
  • Gilla
Bill Algö och 1 till
  • Laddar…
Hur gick det sedan? Både pengar och fungerande tvättis kvar?😋
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.