7 077 läst ·
93 svar
7k läst
93 svar
Felkod E0 Asko tvättmaskin W4096R
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
Jahapp, då var man tvungen att bevisa att man betalat, för att Walley ska kunna betala tillbaka pengarna.. motverka penningtvätt.. 🙄
Att man har ett registrerat konto i deras app, som är anslutet för både betalningar och återbetalningar, att det var samma konto man betalade med, och man säger att de kan betala till det kontot spelar ingen roll... Man måste skicka in ett kvitto som visar vilket konto man betalade från.. skjut mig.
Att man har ett registrerat konto i deras app, som är anslutet för både betalningar och återbetalningar, att det var samma konto man betalade med, och man säger att de kan betala till det kontot spelar ingen roll... Man måste skicka in ett kvitto som visar vilket konto man betalade från.. skjut mig.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 846 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 846 inlägg
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 846 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 846 inlägg
Inte många tysktillverkade längre, men här är en iaf: https://www.elgiganten.se/product/v...mens-iq700-tvattmaskin-wg66b2apdn-11kg/972714
Edit, en till: Om den går att få tag på, serie 8, klart billigare: https://hemmy.se/tvattstuga/tvattmaskiner/frontmatade-tvattmaskiner/bosch-wgb254a0sn-serie-8
https://vitvaruexperten.com/tvattstuga/tvattmaskiner/frontmatad-tvattmaskin/bosch-wgb256a1sn-serie-8
I lager, 13' https://hemmashoppen.se/?option=com_shopper&sub=products&task=view&id=18594
Silverfärgad, ännu lägre pris: https://www.gransbygden.se/wgb2560x1
Frakter, individuella finesser får du ju bedöma själv.
5 års garanti verkar svårt, men min erfarenhet är att om man köper deras tysktillverkade så ökar driftsäkerheten automatiskt, bara av det faktumet.
Finns ännu fler, men nu vet du vad vilka modeller du ska leta efter. Serie 7+ (Siemens) eller 8+ (Bosch) där det står "Made in Germany" på fronten, oftast på tvättmedelsfacket, men det står alltid eftersom de vill stoltsera med det.
Edit, en till: Om den går att få tag på, serie 8, klart billigare: https://hemmy.se/tvattstuga/tvattmaskiner/frontmatade-tvattmaskiner/bosch-wgb254a0sn-serie-8
https://vitvaruexperten.com/tvattstuga/tvattmaskiner/frontmatad-tvattmaskin/bosch-wgb256a1sn-serie-8
I lager, 13' https://hemmashoppen.se/?option=com_shopper&sub=products&task=view&id=18594
Silverfärgad, ännu lägre pris: https://www.gransbygden.se/wgb2560x1
Frakter, individuella finesser får du ju bedöma själv.
5 års garanti verkar svårt, men min erfarenhet är att om man köper deras tysktillverkade så ökar driftsäkerheten automatiskt, bara av det faktumet.
Finns ännu fler, men nu vet du vad vilka modeller du ska leta efter. Serie 7+ (Siemens) eller 8+ (Bosch) där det står "Made in Germany" på fronten, oftast på tvättmedelsfacket, men det står alltid eftersom de vill stoltsera med det.
Redigerat:
Automatisk dosering finns att välja iaf.Dan_Johansson skrev:
https://www.prisjakt.nu/c/tvattmaskiner?3666=40154
Garantitid tror jag inte finns och aldrig funnits.
Redigerat:
kinesiskt skitDan_Johansson skrev:
Jahapp, liten uppföljning.
Efter att ha väntat bra länge på någon info så visade det sig att mellanhanden mellan Asko och den lokala servicefirman stängt ärendet.
Nu kom det (för två veckor sen) en kille utan tvättmedelsfack men med ett kretskort. Vad ledde det till då? Inte mycket.
Programmet för att tömma facket funkar på fack B, men inte på fack A.
Nu ska Asko byta maskinen. Igen. 🤯
boschen är överlägsen men de tjänar inte lika mycket på den som den kinesiska och polska skiten.Lill72 skrev:
ev displayfel tar ju garantin och är de många så brukar BSH ha goodwill
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
Det är ett bra hållbarhetstänk.Lill72 skrev:
för varje slängd vitvara ökar jordens uppvärmning! eller nått...
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
Tja, pengarna kom tillbaka, men ingen har hämtat maskinen..
Antar att de inte vill ha pärlan tillbaka... 😄
Verkar som vi får klara oss utan doseringen av flytande tvättmedel, jag tänker ju inte skrota en fullt fungerande maskin om jag inte måste....
Antar att de inte vill ha pärlan tillbaka... 😄
Verkar som vi får klara oss utan doseringen av flytande tvättmedel, jag tänker ju inte skrota en fullt fungerande maskin om jag inte måste....