Fick gång nåt iaf 🤔
Närbild på en tvättmaskinsskärm som visar "Washing and heating", temperaturen är 23 grader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lill72 Lill72 skrev:
Har inte så mycket tvättmedel kvar i maskinen så jag testar. Hur gör jag? Testat att trycka knapp 1 och 3 men inget händer.
Ska den vara på något särskilt program när jag trycker?
Man startar om maskinen och håller knapparna inne när den startar upp.. då startade iaf min nån form av självtestprogram.... Som typ börjar med att initialisera motorn...

Fastnar här, samma som på din. Har gjort rent slangar och allt som går att göra rent.
Bara felanmälan kvar då.... Display på en tvättmaskin med meddelandet "Error Draining", vilket indikerar ett avloppsproblem.
Skapa konto

Lill72 Lill72 skrev:
Fastnar här, samma som på din. Har gjort rent slangar och allt som går att göra rent.
Bara felanmälan kvar då....[bild]
Skummar den sådär mycket som min gjorde?

En del skum på luckan och i botten av maskinen men just inget vid golvbrunnen, så helt normalt skulle jag tro och inte alls så mycket som din.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Purre
Du har kollat så det inte finns något som hindrar pumpen? En lucka på framsidan i nederkant

Ringde Elon men de hänvisade mig till kontakt direkt med Gorenje. Skickade mejl till dem och får se vad som händer nu.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Jag ska göra detsamma strax. Måste bara felsöka nätverket först, men det är något för "gaaaaahhhhhh-tråden" ... 🤬

• Ledsen
Lill72
  • Laddar…
Fick sms om att de bokat en service nu.
Jag bor i Närke 🤔
SMS meddelande om serviceanmälan tilldelad Norrbottens Kyl & Maskinteknik AB i Boden med ordrenummer 236194.
Skapa konto

Haha... Vad dumt...

Får väl hoppas teknikern har med sig rätt delar som behövs 🤣

Nu har en tekniker från Örebro varit här och raderat några felkoder om att det har skummat för mycket, så nu ska maskinen funka igen.
Får se hur länge....

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Igår dök teknikern upp här och felsökte lite...

Det gick väl rätt ok..

Vi provade att ställa tvättmedelsmängden på max, och då sög den ur såpass att mätaren minskade lite grann... Sen testade vi att köra en på minimum mängd och då gick mätaren tillbaka upp och den varnade för full behållare..

Han skulle kolla över sprängskissen och troligen beställa en ny pump.. de kunde eventuellt läcka bakvägen..

• Gilla
Lill72 och 1 till
  • Laddar…
Dags igen här...
Startar en universaltvätt och först slocknar displayen helt för att sen tändas och visa att programmet (som den helt själv valt) tar 29 minuter istället för 2 timmar och 51 minuter son mitt valda program tar 🤔

Fick svar från supporten och tänker att en norsk reset kanske funkar men att vända stickproppen har jag aldrig hört om.
Är helt okunnig på el, nån som kan förklara så att en nyfiken novis som jag förstår?
Kontakter i ett vägguttag med en inkopplad stickpropp. En röd markering visar att stickproppen ska vridas 180 grader.
Skapa konto

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.