Hemmakatten skrev:
Jag har ofta alla plattorna på samtidigt och ugnen. Har många gånger ångrat att vi inte köpte en häll med sex plattor. Vid middagsbjudningar och högtider som jul och påsk m.fl. är det ren kris. Då används alla plattor, båda ugnarna och jag får skriva (mentalt eller på papper) en arbetsordning för tillagning och användandet av spis och ugn så att allt blir färdigt i tid.
5 zoner var ett krav för mig när vi köpte ny häll så jag förstår dig.

Hemmakatten skrev:
Jag har ofta alla plattorna på samtidigt och ugnen. Har många gånger ångrat att vi inte köpte en häll med sex plattor. Vid middagsbjudningar och högtider som jul och påsk m.fl. är det ren kris. Då används alla plattor, båda ugnarna och jag får skriva (mentalt eller på papper) en arbetsordning för tillagning och användandet av spis och ugn så att allt blir färdigt i tid.
Snålt tilltagna spismatningar är inget för dig mao.

Hemmakatten skrev:
Jag har ofta alla plattorna på samtidigt och ugnen. Har många gånger ångrat att vi inte köpte en häll med sex plattor.
Alla plattor samtidigt är en sak, men hur ofta har du alla plattor på max samtidigt? Och hur ofta pågår detta i mer än några minuter? Sedan jag skaffade induktionshäll skruvar jag till och med ner värmen på pasta när det kokat upp. Inte ens en platta står på max i 10 minuter.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Jag har inte elspis utan en gasolhäll och två elugnar (moderna) och bor i hus.. Jag svarade egentligen på Avemo's och Fotografens inlägg om att man aldrig använder alla "plattor" samtidigt. Vi har 25A som huvudsäkring, mycket pga att det är begränsande och jag skulle avsky att behöva tänka på att välja vilken maskiner jag skulle ha igång.

Hemmakatten skrev:
Jag har inte elspis utan en gasolhäll och två elugnar (moderna) och bor i hus.. Jag svarade egentligen på Avemo's och Fotografens inlägg om att man aldrig använder alla "plattor" samtidigt.
Varken jag eller fotografen skrev att man aldrig använder alla plattor samtidigt. Vi skrev att man aldrig har alla på max samtidigt. I alla fall inte mer än några minuter. Inte för att det är något problem med säkringen utan för att maten skulle bli vidbränd.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.