T TheGame skrev:
Bara för att man har diskmaskiner i köket betyder det inte att tvättmaskin i köket automatiskt är en bra idé.
Nej det har jag inte heller sagt. Det är dock ett rätt stort steg mellan att kanske inte vara en bra idé och att vara vansinne. 😉

T TheGame skrev:
Som jag skrev onödig risk.
Onödig vet vi inte då vi inte vet vilka andra placeringar som är rimliga.

T TheGame skrev:
Att hålla på med tvätt i köket oavsett om man centrifigurerar eller tycker jag verkar onödigt tjorvigt.
Ja har man bättre alternativ föredrar nog de flesta det. Jag har faktiskt aldrig stött på tvättmaskin i köket i Sverige. Har dock haft det så utomlands och det fungerade faktiskt helt problemfritt.

T TheGame skrev:
Sen kan jag bara tänka mig att det passar bäst i ett enmanshushåll eller kanske 2.
Där jag har haft tvättmaskin i köket har det handlat om en rätt stor "villa", men inte i Sverige som sagt.

BirgitS BirgitS skrev:
På diskmaskinens vattenanslutning brukar det ju finnas en "aqua-stop" som ska stänga av vattnet under vissa förutsättningar.
Det är väl i och för sig en ganska ny finess. Är det alltså standard numera?

BirgitS
Alfredo Alfredo skrev:
Det är väl i och för sig en ganska ny finess. Är det alltså standard numera?
Jag vet inte, men jag tror att det förekom när vi köpte en ny diskmaskin för drygt 20 år sen. Från början var det väl som en marknadsföringsgrej/konkurrensfördel hos en av de stora tillverkarna (kommer inte ihåg om det var Bosch eller Electrolux) men det spred sig nog snabbt.

BirgitS BirgitS skrev:
(kommer inte ihåg om det var Bosch eller Electrolux) men det spred sig nog snabbt.
Jag har en Siemens (boschsläkting) som har det. Fem-tio år gammal. Ingen tidigare maskin jag har haft hade det.

Alfredo Alfredo skrev:
Nej det har jag inte heller sagt. Det är dock ett rätt stort steg mellan att kanske inte vara en bra idé och att vara vansinne. 😉

Onödig vet vi inte då vi inte vet vilka andra placeringar som är rimliga.

Ja har man bättre alternativ föredrar nog de flesta det. Jag har faktiskt aldrig stött på tvättmaskin i köket i Sverige. Har dock haft det så utomlands och det fungerade faktiskt helt problemfritt.

Där jag har haft tvättmaskin i köket har det handlat om en rätt stor "villa", men inte i Sverige som sagt.
Jo att ha tvättmaskin i köket är vansinne.
Det förklarar en hel del att du haft det utomlands. Det är inte många som tänker på hur bra vi har det här med standarder osv som faktiskt ligger lite tanke bakom.
Dom flesta länder utanför Skandinavien är ju mer eller mindre EU-länder i jämförelse och då är det inte så konstigt att man fortaätter med dumheter som tvättmaskin i köket.
Ett stort hus med tvättmaskin i köket avsett för en större familj låter än mer vansinne.
Men dom som designat så kanske tänkte det är trevligt att laga mat och tvätta kläder i samma rum.
Samtidigt som man dukar fram middag till barnen kan man passa på vika lite kläder.

Ja du hör hur det låter.

T TheGame skrev:
Samtidigt som man dukar fram middag till barnen kan man passa på vika lite kläder.
Jag har aldrig vikt den torra tvätten i närheten av tvättmaskinen så nej den situationen ser jag inte framför mig.

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har aldrig vikt den torra tvätten i närheten av tvättmaskinen så nej den situationen ser jag inte framför mig.
Nej för man brukar ta hand om det där det är avsett vilket inte är i köket.
Om man inte tar hand om tvätten i köket, varför ska man då ha tvättmaskinen där.
🤷‍♂️

T TheGame skrev:
varför ska man då ha tvättmaskinen där.
Återigen. Jag har aldrig påstått att det speciellt ofta är optimalt att ha tvättmaskinen i köket. Jag har dock svårt att se det som vansinne.

Har man inte bättre möjlighet till att placera tvättmaskinen kan jag absolut förstå om man installerar den i köket.

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Återigen. Jag har aldrig påstått att det speciellt ofta är optimalt att ha tvättmaskinen i köket. Jag har dock svårt att se det som vansinne.

Har man inte bättre möjlighet till att placera tvättmaskinen kan jag absolut förstå om man installerar den i köket.
Ja du har svårt att se det förstår jag.
Man vill inte springa köra och tvärs med tvätt. Och nej dom flesta vill inte ha TM i köket.
Nu lägger jag ner denna meningslösa OT diskution.

T TheGame skrev:
Dom flesta länder utanför Skandinavien är ju mer eller mindre EU-länder i jämförelse
Även länderna i Skandiavien är mer eller mindre EU-länder.

• Haha
  • Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
De flesta länderna är absolut inte EU-länder men nu var det nog U-länder som det var tänkt att stå. 😉

useless useless skrev:
Även länderna i Skandiavien är mer eller mindre EU-länder.
Jag vet inte men känns som att byggahus forumet har egen autokorrekt.
Det blir inte "felskrivet" på så många ställen som just detta forum.

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Jag vet inte men känns som att byggahus forumet har egen autokorrekt.
Det blir inte "felskrivet" på så många ställen som just detta forum.
Det är inget jag har märkt.
Däremot så har vissa enheter, tex smartphones smarta tangentbord med förslag på ord, där det ibland blir felaktiga förval på förslagen.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.