Tycker Mr Koll verkar ha dålig koll. Bl.a hävdar de att jag inte äger några fordon. Konstigt med tanke på att bägge familjens bilar står på mig och har gjort så i flera år...

Tule54 Tule54 skrev:
Har också varit gift med min fru hela livet, hur nu det går ihop:rofl::crysmile:
Det var ett extremt barnäktenskap om du föddes gift. :thinking:

• Haha
  • Wow
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
BiFuel BiFuel skrev:
Tycker Mr Koll verkar ha dålig koll. Bl.a hävdar de att jag inte äger några fordon. Konstigt med tanke på att bägge familjens bilar står på mig och har gjort så i flera år...
Samma här. Vet med bestämdhet att jag äger både bilar och motorcyklar.

Hemmakatten
Och jag finns inte alls enligt mrkoll. Iofs utflyttad sedan 3 månader men mina tidigare år i Sverige borde vara dokumenterade.

harry73 harry73 skrev:
obs är det du som kanske tjänar 2,4 miljon?
Det stämmer bra att det kanske är jag som kanske tjänar 2,4M.
Å andra sidan så kanske det är du även om det låter som om 1,1M var maxbeloppet borta hos dig. Men du borde nästan vara en av de 126 närmaste grannarna. Fast det är klart, när jag tittade så bodde jag ju i DK.

• Gilla
harry73
  • Laddar…
Jag råkade öppna vår inneboendes post, jag upptäckte det inte förrän det var försent.

Brevet är skickad till vår adress och är från Transportstyrelsen. Det står Föreläggande högst upp och är daterat 2018-10-10. Det står Postnord stämplat på kuvertet.

Vad betyder föreläggande?
Antingen har brevet tagit mer än ett halvår att komma fram eller så har Transportstyrelsen försökt att nå mottagaren på någon annan adress men nu chansar de på att han bor hos oss ändå.

Jag tycker lite synd om honom samtidigt som jag inte vill att han ska vara skriven på vår adress. Mitt förtroende på systemet är inte på topp.

Edit: Raderade det anonymiserade brevet

Redigerat:
Föreläggandet är ju bara ett krav att han ska bevisa att han är tillräckligt drogfri för att kunna köra bil.
Körkort är ingen självklarhet, all sorts brottslighet och ”misskötsel” kan ge ett återkallande och det kan vara svårt att få det tillbaka.

Protte

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.