Byggahus.se
D
Antar att den 52-åriga kvinnan nu får breven från Kronofogden istället.
Om det nu inte så är att hon hyr ut lägenheten. Men tvivlar på att han kan betala hyran.

• Ledsen
Anna_H
  • Laddar…
Mycket märkligt, efter så gott som exakt ett år upptäcker jag att vår inneboende har skrivit sig någon annanstans!

• Gilla
fia_mstd och 2 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Mycket märkligt, efter så gott som exakt ett år upptäcker jag att vår inneboende har skrivit sig någon annanstans!
Han kanske upptäckte att han var kattallergiker. :rofl:

• Haha
  • Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Det kanske ingår i beräkningarna. Flyttar man igen så börjar alla utredningar om på nytt och man förhalar det ännu mer.......

• Gilla
fia_mstd och 1 till
  • Laddar…
Förutom Ratsit, har ni förresten noterat hur mycket information det finns om personer på www.mrkoll.se

Lustigt att så mycket får spridas fritt i dagens GDPR-samhälle, bara man har utgivningstillstånd.

Z ZipLock skrev:
Tror inte det går att skriva sig på en address som inte är en bostad.
Sagerska palatset i Sthlm, blir då rumsgranne med en herr Löfven.:rofl::cool::crysmile:

B b8q skrev:
har ni förresten noterat hur mycket information det finns om personer på www.mrkoll.se
Den var ny för mig så jag gjorde en sökning på mig själv och fann att jag tydligen är bosatt på Danska landsbygden utanför en liten by på västra Själland. Undra om övriga uppgifter stämmer lika bra.
(Nu bor jag förvisso på landsbygden utanför en liten by i Skåne så det kanske är sak samma ur deras perspektiv.)

jac jac skrev:
på Danska landsbygden utanför en liten by på västra Själland.
jac jac skrev:
(Nu bor jag förvisso på landsbygden utanför en liten by i Skåne så det kanske är sak samma ur deras perspektiv.)
För alla som inte är skåningar är det mer eller mindre samma sak. :p:crysmile:

• Haha
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
www.mrkoll.se är inte tillförlitlig alls. Jag kollade mig själv och det var åtskilligt som inte stämde.

yonna yonna skrev:
www.mrkoll.se är inte tillförlitlig alls. Jag kollade mig själv och det var åtskilligt som inte stämde.
Det tror jag säkert, men för att citera dem själva:
"Informationen har sitt ursprung i offentliga handlingar hos myndigheterna. - - - Om en uppgift om dig är felaktig rekommenderar vi dig att vända dig till den källa där den har sitt ursprung - vanligtvis en myndighet. Därefter kommer rätt information även att visas i vår tjänst."

Observera att jag har inget med mrkoll att göra - jag tycker bara att det är intressant att samtidigt som alla företag och myndigheter GDPR-säkrar sig själva för mångmiljonbelopp så finns det oerhört mycket personuppgifter fritt ute på nätet ändå.

jac jac skrev:
Den var ny för mig så jag gjorde en sökning på mig själv och fann att jag tydligen är bosatt på Danska landsbygden utanför en liten by på västra Själland. Undra om övriga uppgifter stämmer lika bra.
Kollade också mig själv och enligt dem hade jag bott på samma adress hela livet, vilket inte stämmer. Har bott på många olika platser.:rofl: Har också varit gift med min fru hela livet, hur nu det går ihop:rofl::crysmile:

Livet började kanske när ni gifte er?

• Haha
  • Gilla
Immobil och 3 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Observera att jag har inget med mrkoll att göra - jag tycker bara att det är intressant att samtidigt som alla företag och myndigheter GDPR-säkrar sig själva för mångmiljonbelopp så finns det oerhört mycket personuppgifter fritt ute på nätet ändå.
Tycker också det känns överdrivet att man ska vara så försiktig med sitt personnummer.
På sidan Merinfo räcker det att man skapar ett gratiskonto så visar de
kompletta personnummer, smidigt för bedragare.

harry73
jac jac skrev:
Den var ny för mig så jag gjorde en sökning på mig själv och fann att jag tydligen är bosatt på Danska landsbygden utanför en liten by på västra Själland
Det var konstigt, när jag testade, bodde du där du skulle (obs är det du som kanske tjänar 2,4 miljon? ;) )
Hos oss är det någon som ligger på 1,1 miljon. Man undrar ju såklart vem det är

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.