Byggahus.se

Bedragare på Blocket har skrivit sig på vår adress!

1. M
    Medlem · Nivå 7
  2. useless
    Självbyggare · Nivå 25
    Det är inte riktigt samma sak... Denne Marijn hade inte själv medverkat till att skriva sig där och inte ville vara skriven där, så han kunde ju enkelt göra en adressändring och byta adress.

3. S
    Medlem · Nivå 14
    Det tar nog inte särskilt lång tid att ändra på då vederbörande är med på att ändra det........De som vill hålla sig undan brukar inte vilja det.

4. Anna_H
    Husägare · Nivå 20
    Är det säkert att det är så? Med tanke på hur många obskyra partier han står listad på? Det här handlar ju inte bara om folkbokföringen, det är något större, även om det skulle kunna vara ett practical joke av något slag.

5. useless
    Självbyggare · Nivå 25
    Förmodligen är det någon som driver med honom, men han kan ju också ha nåt sjukligt behov av uppmärksamhet...

6. harry73
    Allvetare · Nivå 23
  7. Nyfniken
    Medlem · Nivå 18
    Men hen är ju känd?

8. Dowser4711
    Renoverare · Nivå 8
    "addressaten ökänd"?

9. Per Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
    Vår inneboende fortsätter att få brev från Kronofogden. Undrar när detta ska sluta? Myndigheterna verkar inte ta detta på allvar.

Snart har han bott här i ett år. Jobbigt att förklara för grannarna varför vi får brev från Kronofogden titt som tätt.

10. P
    Medlem Nivå 4
    Sitt lugnt i båten. ;)
    Det är 15 månader sedan jag anmälde "vår inneboende" till Skatteverket. Mejlade bosättningskontroll på Skatteverket strax innan jul och fick till svar att utredningen ej är påbörjad än. :rolleyes:

11. K
    Husägare · Nivå 13
    Om ni inte redan gör det, riv av fliken o skicka tillbaka breven till fogden.
    Skriv utanpå att adressaten ej bor på adressen längre.
    Hjälper kanske inte, men då har ni i varje fall gjort vad ni ska.

12. P
    Medlem · Nivå 14
    knipo,

Du har inte läst tråden va? ;) Iofs inte så konstigt när den har 327 inlägg med detta!

13. K
    Husägare · Nivå 13
    Helt rätt, jag har inte läst hela tråden.
    Det var därför jag skrev som jag gjorde.
    Har följt lite i början, men inte orkat följa o läsa igenom allt.

14. D09
    Medlem · Nivå 25
    Inget kul om för den enskilde eller för företaget om posten lägger i fel låda eller någon som hanterar breven börjar prata.

Myndigheten borde ha en digital brevlåda där brev som dessa samlas upp för individen och som inte är kopplad till adress.

Inte för att någon läser de men att minska all hantering av brev och papper/kuvert

15. useless
    Självbyggare · Nivå 25
    Det finns redan. Kivra t ex.