14 784 läst ·
86 svar
15k läst
86 svar
Återanvända vatten från spabad
Jag tror du tänker bakvänt. En så kallad miljömupp som strävar efter ett hållbart samhälle utan slit o släng-konsumtion, skulle absolut vilja återanvända vattnet .. din kapitalistmupp! 😉Baba_yaga skrev:
Det är du som har hängt upp dig på vad din familj säger och det är du som gett oss informationen i tråden. Ingenting är påhittat, det kommer från dig...🤔Z Zodde skrev:Det är ju här du går vilse.
Tycker du frågan om hur spa/poolvatten ska hanteras och huruvida det är lämpligt att vattna växter med är trivial behöver du ju öht inte kommentera.
Jag fick svaren jag sökte. Verkar som även andra tyckte tråden, trots mycket oväsentligt ältande, var informativ.
Att du hänger upp dig i nåt HELT annat än vad som efterfrågas (min familj) visar bara på det fenomenet som tidigare beskrivits som kan kallas grälsjukt ältande av för frågan oväsentliga hemmasnickrade alternativa sannningar.
Nej, jag har inte ”hängt upp mig på familjen”Farstatjej90 skrev:
Återigen skapar du din egen sanning.
Min diskussion med familjen är nämnt i #1, som en bakgrund till själva frågan (som jag har fått svar på)
INGET ANNAT STÄLLE kommenteras familjen bortsett från då det skrivs rena felaktigheter utifrån #1
Felaktigheter som kommer av grälsjuka och ältande skribenter som vill diskutera ANNAT än frågan i rubriken/trådstarten
Det är DU som är sjukligt upptagen av familjens dåliga ifrågasättande av min rutin. Varför kan man ju bara spekulera i…
Redigerat:
Du har skapat en tråd som handlar om en tujahäcks upplevelse av vatten som innehåller "hudflagor" men det är jag som är "sjukligt upptagen"?🤔Z Zodde skrev:Nej, jag har inte ”hängt upp mig på familjen”
Återigen skapar du din egen sanning.
Min diskussion med familjen är nämnt i #1, som en bakgrund till själva frågan (som jag har fått svar på)
INGET ANNAT STÄLLE kommenteras familjen bortsett från då det skrivs rena felaktigheter utifrån #1
Felaktigheter som kommer av grälsjuka och ältande skribenter som vill diskutera ANNAT än frågan i rubriken/trådstarten
Det är DU som är sjukligt upptagen av familjens dåliga ifrågasättande av min rutin. Varför kan man ju bara spekulera i…
Jag har dessutom svarat på din frågeställning tidigt men när du inte får svaren du "vill ha" så blir du irriterad.
Vore intressant att höra din familjs version av detta, det hade nog varit mycket belysande lyssning...
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 360 inlägg
Skärp dig, nu tjafsar du baraFarstatjej90 skrev:
Du har skapat en tråd som handlar om en tujahäcks upplevelse av vatten som innehåller "hudflagor" men det är jag som är "sjukligt upptagen"?🤔
Jag har dessutom svarat på din frågeställning tidigt men när du inte får svaren du "vill ha" så blir du irriterad.
Vore intressant att höra din familjs version av detta, det hade nog varit mycket belysande lyssning...
Jag har aldrig använt den metoden, men jag är ju kapabel att hoppa över inlägg utan att bli engagerad eller stött.Farstatjej90 skrev:
Om man filtrerar livet och därför inte ser helheten så blir/är man inskränkt, fördomsfull och bör inte tas på allvar.
Jodå, mycket är påhittat.Farstatjej90 skrev:
Att ifrågasättande av A Automatiskt betyder att man menar B, är definitivt påhittat. Inte ens e 5e klassare hade påstått det.
NEJ, jag har skapt en tråd som handlar om huruvida man kan återanvända begagnat spa/poolvatten för bevattning. INGET ANNAT.Farstatjej90 skrev:
Träna upp läsförståelsen, försök förstå vad trådskaparen vill ha svar på (tips, läs rubriken) så ska du se att det går för dig också…
Du kan börja med att byta vatten med längre tid 4 eller 6 månader beror på hur mycket ni använder vadetZ Zodde skrev:Byter vatten på spabadet varannan månad.
På sommarmånaderna har jag använt detta till att vattna en högtstående tujahäck som annars ibland hade kunnat torka ut (insynsskydd). Har funkat fint men när familjen fick reda på det uppstod mayhem…
Är det egentligen en issue?
Klorfri rening (aktivt syre, oxygen och UV-lampa), PH neutralt.
Vad kan gå galet?
Familjen pratar om ohygieniskt, hudavfall etc.
Hade det varit mina tomatplantor hade de KANSKE haft en poäng men Tuja..?
Z Zodde skrev:
DU kan börja med att läsa tråden, så hade du i #37 sett vad jag svarat…johnsilver skrev:
Klicka här för att svara