14 784 läst ·
86 svar
15k läst
86 svar
Återanvända vatten från spabad
Tråden blev precis som jag ville.Farstatjej90 skrev:
Jag fick de argumenten å länkar jag sökte.
Sen dyker samma skribenter upp som jag känner från helt andra ämnen (otroligt att en del känner sig kallade å skriva oavsett ämne)
Dessa blir dessvärre som ett smolk i glädjebägaren
Jag sökte argument för min ståndpunkt, fick dessa PLUS länkar.Farstatjej90 skrev:
Att jag dessutom lärde mig att även hårdare klorerat vatten funkar på växter är en bonus.
Sen dyker det upp skribenter som konstruerar en annan sanning med egna tolkningar, ger min familj åsikter som öht aldrig nämnts, å försöker dra diskussionen åt det hållet är dessvärre baksidan av ett diskussionsforum men det får man bara ta…
Du inleder din tråd med att skriva att reningen är "klorfri".Z Zodde skrev:Jag sökte argument för min ståndpunkt, fick dessa PLUS länkar.
Att jag dessutom lärde mig att även hårdare klorerat vatten funkar på växter är en bonus.
Sen dyker det upp skribenter som konstruerar en annan sanning med egna tolkningar, ger min familj åsikter som öht aldrig nämnts, å försöker dra diskussionen åt det hållet är dessvärre baksidan av ett diskussionsforum men det får man bara ta…
Det var nog mer en slump att du fick svaren du letade efter...🤔
På ett diskussionforum kan man förresten bara bestämma vad man själv skriver, inte vad andra skriver. Så detta med att du tycker "skribenter konstruerar en annan sanning" är inte någon konspiration mot dig utan det är bara andra människor som använder forumet så som det är tänkt..
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 093 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 093 inlägg
Det här låter som en "Tyvärr älskling, jag har rätt* och vi behöver inte diskutera det här mer." Och så fortsätter du återanvända vattnet till vattning. Är det inte en väg framåt så är kanske nästa steg att överlåta ansvaret för badets rengöring och underhåll, och då enas om att slänga badvattnet samt vattna med kranvatten är acceptabelt för husfridens skull. Byta familj som flera föreslår är onödigt skarpt.
*(du har fel är underförstått, men bör inte yttras)
Nej, det var ingen slump. Det var folk som bidrog med JUST DEN fakta som efterfrågades.Farstatjej90 skrev:
Eftersom jag som TS sitter på förstahandsinformation kan jag helt klart veta när nån börjar påstå saker som inte stämmer/aldrig har sagts. Å inte nåt jag ”tycker”Farstatjej90 skrev:
Det är dessvärre ett ganska vanligt fenomen på BH och slående ofta är det samma skribenter som ”hittar på”
Ja, jag fortsätter praktisera förfarandet och är än mer stärkt i min tro efter denna tråd, trots ett visst inslag av distraktionerKarrock skrev:
Det här låter som en "Tyvärr älskling, jag har rätt* och vi behöver inte diskutera det här mer." Och så fortsätter du återanvända vattnet till vattning. Är det inte en väg framåt så är kanske nästa steg att överlåta ansvaret för badets rengöring och underhåll, och då enas om att slänga badvattnet samt vattna med kranvatten är acceptabelt för husfridens skull. Byta familj som flera föreslår är onödigt skarpt.
Den informationen vi får är ju genom dig, vi har inte pratat med din familj. Så tycker du det inte blev som du tänkt dig är det nog i kommunikationen från dig som du måste börja felsöka ..Z Zodde skrev:Nej, det var ingen slump. Det var folk som bidrog med JUST DEN fakta som efterfrågades.
Eftersom jag som TS sitter på förstahandsinformation kan jag helt klart veta när nån börjar påstå saker som inte stämmer/aldrig har sagts. Å inte nåt jag ”tycker”
Det är dessvärre ett ganska vanligt fenomen på BH och slående ofta är det samma skribenter som ”hittar på”
Varför hittar du IGEN på med ”det inte blev som du tänkt dig”?Farstatjej90 skrev:
Tråden fyllde till 💯 pct sitt syfte.
Distraktionerna, dvs skribenter som har en sjuk drift att ständigt (ja, det sker dessvärre frekvent i andras trådar också) diskutera ANNAT än det som frågas efter blir man tyvärr aldrig kvitt.
Ok då blev tråden precis som du tänkt dig. Man undrar varför du tänker dig bli så arg men visst, det är väl som du säger..Z Zodde skrev:
Jag är inte arg, återigen hittar du på eller har en livlig fantasi.Farstatjej90 skrev:
OCH DET ÄR PRECIS det som gör mig uppgiven, (Byggahus på sitt sämsta) att man försöker skapa en hemmasnickrad sannhet, påstå saker som inte stämmer eller inte frågas efter i trådstarten. Å att det fortsätts å ältas till ingen nytta.
Tråden hade kunnat vara exakt lika informativ med 2/3 av nonsensinläggen exkluderade
Och forumet hade kunnat vara exakt lika informativt utan 2/3 av trådarna. T.ex. trådar om hur man hanterar triviala frågeställningar inom familjen.Z Zodde skrev:Jag är inte arg, återigen hittar du på eller har en livlig fantasi.
OCH DET ÄR PRECIS det som gör mig uppgiven, (Byggahus på sitt sämsta) att man försöker skapa en hemmasnickrad sannhet, påstå saker som inte stämmer eller inte frågas efter i trådstarten. Å att det fortsätts å ältas till ingen nytta.
Tråden hade kunnat vara exakt lika informativ med 2/3 av nonsensinläggen exkluderade
Det är ju här du går vilse.Farstatjej90 skrev:
Tycker du frågan om hur spa/poolvatten ska hanteras och huruvida det är lämpligt att vattna växter med är trivial behöver du ju öht inte kommentera.
Jag fick svaren jag sökte. Verkar som även andra tyckte tråden, trots mycket oväsentligt ältande, var informativ.
Att du hänger upp dig i nåt HELT annat än vad som efterfrågas (min familj) visar bara på det fenomenet som tidigare beskrivits som kan kallas grälsjukt ältande av för frågan oväsentliga hemmasnickrade alternativa sannningar.