8 460 läst ·
91 svar
8k läst
91 svar
Är mäklare värda pengarna?
Det betyder sannolikt att du har mycket begränsade fantasier…Intet skrev:
Självklart bidrar mäklaren i normalfallet positivt till priset (ur säljarens perspektiv). Köpare ser det som mer säkert att köpa via mäklare, det ger ett bättre intryck när en mäklare sköter visningar än om husägaren gör det. Mäklaren sköter markandsföring på nätet och ofta i skyltfönster på stan.Intet skrev:
Det ger en större efterfrågan som påverkar priset. (Du kanske har hört att det är tillgång och efterfrågan som styr priserna.)
Nejdå, som jag beskrev ovan är det inte bara gissningar.Intet skrev:
Det är väl snarare du som raljerar, du har bestämt dig för att det du tycker dig kommit på är det som gäller, oavsett vad andra har för information.Intet skrev:
Jag har både köpt och sålt flera fastigheter, både byggda och obebyggda.
Har träffat flera mäklare på sistone faktiskt eftersom jag letar efter ett nytt objekt just nu.
Låter som en rutten mäklare, naturligtvis finns det rötägg i alla branscher, lyckligtvis har jag inte träffat på någon.Intet skrev:
Du måste ha haft världens otur, rätt lustigt att just du träffar på dom. Det skulle vara intressant att höra deras version. Något säger mig att de har en annan bild. Har du aggression mot mäklare?Intet skrev:
Du tolkar allt som oftast på ditt egna sätt. Jag har aldrig sagt att det alltid är så. Tex i avfolkningsbygder är det sannolikt annorlunda, men jag har aldrig handlat med fastigheter där, men du kanske har erfarenheter från det?Intet skrev:
Tja, hade du inte lagt ut den så hade det sannolikt inte hänt. Det kanske till och med du håller med om?Intet skrev:
Jösses. Bankerna vill minimera riskerna, och mäklaren kostar inte banken något och bidrar med riskminskning. Mäklaren är garant gför att affären går rätt till. Men du har alltså en egen konspirationsteori… surprise..Intet skrev:
Ja, då hade bankerna ökat sin egna administration och infört avgifter för det.Intet skrev:
Jag är inte ett dugg orolig, jag har inga konspirationsteorier, och jag förstår hur marknaden fungerar.Intet skrev:
Ja, men i normalfallet finansierar sannolikt mäklaren sig själv. Svårt att bevisa, men mycket talar för det.Fairlane skrev:
Ja, så kan det vara.Fairlane skrev:
Japp, men det är ju inget typfall tänker jag. Det finns alltid undantag…Fairlane skrev:
Klicka här för att svara