returen returen skrev:
den kommer med en norsk variant och måste bytas i alla fall
Jo, men min fundering/fråga var vem som kopplat sladden!
TS skrev att den kom utan inkopplad sladd inledningsvis i tråden.
Det gissas ju friskt i tråden och jag försöker bara få lite mera fakta.😉
TS har ett problem här utifrån att ts själv skriver att det saknas kunskap och samma elektriker, ts anger att det är en sådan som utför arbetena, har nu två gånger konstaterat att det är rätt kopplat men fel på spisen.

Så har ts ingen bekant/släkt med elkunskap och kan hjälpa till att kontrollera/mäta så får ts kontakta företaget som sålt spisen som får bedöma om andra spisen också är felaktig eller kontakta annan elektriker.

Redigerat:
A AndersS skrev:
Jo, men min fundering/fråga var vem som kopplat sladden!
den som skicakdes med eller om den byttes?

returen returen skrev:
den som skicakdes med eller om den byttes?
Du får ställa frågor till ts då det inte framgår, jag har ingen aning utan försöker ställa frågor för att få den fakta ts kan ge. Citera då gärna inlägget där ts skriver att sladden inte var inkopplad.

• Haha
returen
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Du får ställa frågor till ts då det inte framgår, jag har ingen aning utan försöker ställa frågor för att få den fakta ts kan ge. Citera då gärna inlägget där ts skriver att sladden inte var inkopplad.
varför är du ens med i diskussionen om du inte kan svara på dina egna påståenden?🤣🤣🤣

returen returen skrev:
varför är du ens med i diskussionen om du inte kan svara på dina egna påståenden?🤣🤣🤣
Förstår inte vad du avser?
Jag har inte påstått något utan citerat vad ts skrivit och haft ytterligare frågor till ts.
Läs tråden från början eller klicka på pil upp i det jag citerar.

Redigerat:
returen returen skrev:
den kommer med en norsk variant och måste bytas i alla fall
Nope, ingen sladd inkopplad vid leverans enligt inlägg #18.

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
K Kane skrev:
Nope, ingen sladd inkopplad vid leverans enligt inlägg #18.
Och därav min fråga i inlägg #88 med citat från #18.

• Gilla
Kane
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Och därav min fråga i inlägg #88 med citat från #18.
Hej ochtack för alla kommentarer.

Service teknikerna var här idag, spisen var trasig. Han sa att det var felmonterat inne i spisen.
Eftersom vi fått 2 spisar med samma fel så kan det nog vara många fler med samma fel.

Han fixade den så nu funkar den.

• Gilla
returen och 5 till
  • Laddar…
ClasseClas
Grinigt Positiv Grinigt Positiv skrev:
klart att man kan ha otur ibland att det kan vara samma problem med flera hällar. (har varit med om detta vid flertalet installationer)
Och det var precis det som var problemet. Förmodligen 2 spisar från samma produktionsbatch.

ClasseClas ClasseClas skrev:
Och det var precis det som var problemet. Förmodligen 2 spisar från samma produktionsbatch.
montörerna på gorenje gillar väl inte det kinesiska styret

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.