10 596 läst ·
99 svar
11k läst
99 svar
2 plattor fungerar inte i min nya induktionsspis?
Ja, men varför tickar den?D Dilato skrev:
Det skulle iofs kunna vara så att styrspänning kommer från samma fas till båda halvorna men att kraften kommer från varsin fas.
Tittar man på videon från TS så ser det ut som att det går tre ledare ut från säkringarna men det är väldigt svårt att se på en stillbild från filmen. Bättre med faktiska bilder. Det säger inte heller något om hur det är kopplat i uttaget.
Som sagt, jag håller det för extremt osannolikt att två nya spisar har ett identiskt fel.
Synd. Det hade varit snabbt gjort att tillfälligt koppla bort två faser och använda bifogade byglingar för att verkligen verifiera att även den nya utbytta spisen är felaktig. Ett snabbt test med 1 zon i taget. Vänstra resp högra zonen. Det behövs inga 20 A för det. Sedan snabb återställning till 3 fasanslutning.L L-G L skrev:
Nej, denna är på 10,5 kW.J Josth skrev:
https://se.gorenje.com/produkter/ga...4A-GPE42-GEIT6A60WPG-GOR/p/000000000000741680
Har du fått fart på spisen? Jag är serviceelektriker sedan 25 år. Jag kan ge dig tips på telefon, detta forum verkar spåra ur. Vill du kan du messa mig på 0736282244 så ringer jag upp när jag kan och förklararL L-G L skrev: