Tagg: thermia
Här samlar vi allt om thermia.
Andra taggar som innehåller ordet thermia är: thermia-calibra, thermia-atlas, thermia-g2, thermia-vent, thermia-wifi, thermia-eco, thermia-65280, daiking-caldo-ii-r35-eller-thermia-aura-t2, thermia-classic-75, thermia-8
-
Bergvärme, hur hänger det ihop?
Ny på bergvärme (Thermia Diplomat Duo Optimum) och har inte fattat hur jag optimerar elförbrukningen då pumpen går. Kan någon förklara? Manualen... -
C
Bergvärmepump problem Thermia TWS 8
Hej! Jag har en fråga. Idag så stängde jag av min bergvärmepump för jag har lagat displayen till den. Bergvärmepumpen är en Thermia TWS8 7kwh... -
F
Storlek på ny bergvärmepump - hur vet man?
Jag hoppas någon kan hjälpa mig med en generell syn på effektbehov på en ny bergvärmepump. Nu menar jag mellan tummen och pekfingret. Är det... -
C
Thermia Diplomat Larm
Hej! Jag har fått mitt första larm på min Thermia DIplomat TWS8. Det märkliga är att hela skärmenm har låst sig så jag kan inte trycka på... -
F
Thermia Villa 90 - någon som kan den?
Vi har köpt ett hus som har en Villa 90 bergvärmepump. Den fungerar men jag skulle vilja veta hur mycket den använder elpatronen etc. Eftersom det... -
B
Ersätta NIBE FLM 30, smart styrning?
Hej! Jag bor i ett enplanshus från 2005, 152 kvm. Bergvärme, vattenburen golvvärme. Passiv tilluft, frånluftsdon kopplat till bergvärmepumpwn i... -
E
Thermia kurva 2 kort, skall temperatur givaren verkligen sitta här?
Hej Vi har sedan några år ett tillbygge med golvvärme, rörmokaren utökade befintlig värmepump (Themia optimum G2) med ett kurva 2 kort och... -
B
Stor skillnad i temperatur på Thermia Atria
Hej! Vi har problem med vår luft/vatten-värmepump. Det blir helt enkelt ingen värme i huset. Jag ser att den verkligen försöker värma upp huset... -
M
Okunskap i bergvärme (Thermia Diplomat)
Vänliga husägare, I vår källare står en bergvärmepump. Thermia Diplomat heter den. Vi tittar på varandra ibland. Någon större kemi har däremot... -
A
Thermia Calibra Eco 8
Hej, Har en nyinstallerad Thermia (bergvärme) Tappvattnet var 45 grader. Grannen påpekade detta och fabrikeråterställde tappvatten så på 30min...