Hej! Jag bor i ett enplanshus från 2005, 152 kvm. Bergvärme, vattenburen golvvärme. Passiv tilluft, frånluftsdon kopplat till bergvärmepumpwn i form av en nibe flm 30.
nu har bergvärmepumpen tckat för sig och behöver bytas. Kommer få en thermia calibra eco 8 installerad inom kort. Har ngenic tune att koppla in för att elprisstyra bergvärmepumpen.
Nu till min fråga:
flm30 dånar och behöver också bytas ut. Till vad, är frågan? Jag är intresserad av smart styrning och tänker att det borde finnas möjlighet att styra ventilationen efter temp, luftfuktighet, co2? Vad säger ni?