Tagg: stomme
Här samlar vi allt om stomme.
Andra taggar som innehåller ordet stomme är: timmerstomme, trästomme, regelstomme, sängstomme, plankstomme, husstomme, uterum-isolera-stomme, stomme-bärlina-regel, clickstomme, stålstomme
-
E
Vintersäkra byggprojekt
Hej Bygger attefallare. Stomme och tak blir klart innan vintern. Hur säkrar man detta över vintern bäst? Kommer inte kunna/hinna sätta panel då... -
L
Bygga stomme till garderob
Hej! Har tänkt riva ut de gamla garderoberna och öppna upp utrymmet bakom. Vi har tänkt bygga som en ram runt öppningen för att kunna fästa... -
A
Stenskiva på ojämna stommar
Hej. Det är inte alltid stommarna är 110% i våg när stenskivan ska på, så det finns delar där det glappar några milimeter varav skivan inte... -
1800-tals hus med mellanbjälklag på cc 1800
Jag har köpt och renoverar ett 1800-tals hus och gör om innertaket. Jag tog ner de befintliga skivorna och hittade att cc varierar mellan... -
A
Kapa och bygga in pax- stommar?
Vi vill maxa vår sovrumsvägg med inbyggda garderober i lantlig stil men kommer nog endast ha 239 cm i takhöjd när golvet är lagt. I den bästa av... -
Bygga redskapsförråd
Hej, jag vill bygga ett redskapsbod intill mitt förråd med plats för verktyg, gräsklippare osv osv. Jag vill göra det snyggt och grunden är jag... -
R
Vilken centralfläkt för kök passar Ikeas stommar?
Hej Jag vill byta ut min oerhört fula fläkt. Jag har central ventilation (tror jag det heter) Jag letar efter en ny centralfläkt som passar Ikeas... -
F
Attefallshus: färdiga stommar, bara lösvirke eller byggsats?
Hej, Vi är några stycken (syskon, kusin mfl) som äger ett fritidshus tillsammans (arv). Vi vill bygga attefallshus och göra en del annat, men... -
J
Material till stomme för altantak
Hej Skulle gärna höra tips/åsikter kring materialval av stomme till altantak jag tänkte bygga. Tänkte köra på kanalplast utan väggar etc, men... -
M
Hjälp med alternativ för att lösa inbyggd mikro i stomme
Hej, Jag har nyligen flyttat in till en villa och köpte nyligen en ny mikron som jag försöker få in ovanför ugnen men jag får lite problem med...