Tagg: stomme
Här samlar vi allt om stomme.
Andra taggar som innehåller ordet stomme är: timmerstomme, trästomme, regelstomme, sängstomme, plankstomme, husstomme, uterum-isolera-stomme, stomme-bärlina-regel, clickstomme, stålstomme
-
D
Feedback på byggplan
Tanken är att bygga en gäststuga vid nuvarande sommarstuga. Detta är första skissen och skulle uppskatta all feedback. Både planlösning men också... -
Resa stomme på enbart Alba Balk?
Hej, Min första tråd här och jag undrar om det finns någon som har kunskap eller erfarenhet av Alba. Jag önskar bygga ett garage som är 10m x... -
H
Hur många år grund + stomme ?
hej nya regler K3 bor i hus byggt 1912, mycket gott skick, bra grund ( med källare ) och stomme huset har alltså stått i 113 år (5 lgh i huset)... -
M
FAKTUM-stomme (IKEA) med integrerad diskmaskin (som ej är IKEA)
Hej! Har FAKTUM-stommar i köket och i nuläget finns inte någon integrerad diskmaskin utan bara en vanlig som står (inte så snyggt eller... -
M
tips på uttorkning av stomme
Hej Alla stommen är nu rest och utbyggnaden är väderskyddad. har nu satt in en avfuktare då det regnat en del i oktober när stommen restes. vad... -
I
Kan denna Metod-stomme klara en minikyl?
Hej, Har köpt en minikyl (BxDxH 335x365x618 mm) som kan komma att väga 19 + 9 = 28 kg. Har varit inne på att bygga ett enkelt skåp med 45-reglar... -
M
Hur minska djupet på färdig stomme?
Jag har en IKEA-stomme Metod som är 37 cm djup som ska sättas upp på vägg. Den är dock för djup och vi behöver ta bort ca 5 cm på djupet. Är det... -
M
Val av stomme
Hej! Har fått in några offerter på utbygge av 40-tals villa och de har två olika alternativ för stommen. 195x45 med vindduk 145x45 med utegips... -
M
Renovera kök, svårt att hitta rätt stomme till ny ugn och häll
Hej! Vi har nyligen köpt ett hus där köket är ungefär 15 år gammalt. Vi planerar att uppdatera det genom att byta ut vitvarorna och bänkskivan... -
C
Montera ut stomme till köksskåp (installera diskmaskin)
Hej, Jag ska installera diskmaskin och behöver montera ut stommen till köksskåpet under bänken. Det sitter väldigt stadigt och vad jag kan se så...