Tagg: snedtak
Här samlar vi allt om snedtak.
Andra taggar som innehåller ordet snedtak är: snedtak-gipsa, isolera-snedtak, kattvind-snedtak-isokering-luftspallt, bastu-snedtak, taklist-snedtak, stort-snedtak, snedtak-gardiner-solskydd-fönster, isolera-snedtak-i-garage, juteväv-snedtak-vävspänna, snedtak-dagsljus-golvarea-beräkna-fönster
-
R
Säkervatten-vägg mot isolerad kattvind och snedtak
Hej Har försökt söka svaret men blir inte riktigt klok på hur jag ska göra. Jag ska göra badrum i ett nybyggt hus med redan isolerad övervåning... -
N
Gipsa snedtak vinkel
Ska gipsa väggar och tak i ett sovrum och har börjat fundera hur jag ska göra där gips ”möts” i vinklar. Ska man försöka skära sidorna i vinkel... -
A
Taklister i snedtak
Hjälp! Behöver så mycket tips jag bara kan för att få upp lister i detta tak. Har denna list hemma som jag trodde skulle hjälpa mig hela... -
R
Isolera snedtak ovanifrån med Fasadskiva?
Jag har problem med isbildning på taket på ett 1 och 3/4 hus byggt i början på 1900-talet. Taket är ett sadeltak med ca 50 graders lutning... -
Isolera kalla "snedtaks"-garderober med Cellplast
Tja Jag har vad jag har fått i tutat mig, kattvind, men det verkar vara fel ord. Det är iaf garderober under snedtaket utmed yttervägg, tak. Så... -
P
Regla innervägg vid snedtak - risk för mögel bakom?
För att kunna ha en sänggavel skall jag regla upp en lodrät innervägg upp till brösthöjd mot en snedtaks-vägg i sovrummet. Det kommer alltså bli... -
A
ELNA E.ON troubleshooting
Hej, jag har fått hem Elna förbrukningsmätare från E.ON och efter mycket om och men så går det inte att ansluta. Gång på gång dyker felkoden 112... -
Isolera snedtak
Håller på att isolera snedtaket på vinden. Har satt 23mm-läkt för masoniten till luftspalten. Har 170-isolering men utrymmet som är kvar är just... -
B
Fylla hål snedtak/vägg
Är i full färd med att påbörja lättare renoveringar i ett antal rum, på sikt kommer samtliga rum målas eller tapetseras om. I samtliga rum sitter... -
Var ritar man snedtak i en ritning?
Jag läste att man räknar inte in det som är under 1,9 m i boytan, men vid vilken höjd brukar man rita in en streckad linje på 2D husritningar? Är...