Tagg: mark
Här samlar vi allt om mark.
Andra taggar som innehåller ordet mark är: platta-på-mark, markarbete, marksten, markis, markiser, grund-och-markarbete, markduk, markarbeten, prickad-mark, markskruv
-
D
Vad ska man göra med nedsänkt mark och hur man höjer upp marken
En dag när pengarna tillåter kommer jag förmodligen att slutföra dräneringen av huset, men tills dess skulle jag vilja ha en kostnadseffektiv... -
Hur ska jag hantera okänd läckande ledning på min mark?
Hej, tacksam för tips och råd. För ca en månad sedan tappade en bilist kontrollen över sin bil som for in i mitt staket och en björk som står nära... -
C
Hur jämna ut marken så att det lutar svagt ut, bort från torpet?
Hej, Ska försöka renovera och göra iordning ett torp från 1800-talet som stått tomt sedan början av 80-talet. Jorden når nästan syllen på vissa... -
M
Plint på mark?
Jag har en gammal, liten timmerstuga på ca 40 m2 (4,4x8,8m) som jag behöver göra om plintgrunden på. Den står idag på 15 plintar fördelade på 3... -
A
stycka av mark / lägga till mark.
Runt två sidor av mitt hus växer ung lövskog ca 2ha totalt. Marken hör till min granne och är på ett område om totalt 23ha skog och gärden. Jag... -
M
Bygga växthus, stenhård mark
Hej, Jag tänker bygga ett växthus i min trädgård i sommar. Problemet är att det några decimeter ner i jorden är det absolut STENhårt! Tom med... -
M
Köpa mark/bygga attefall eller stycka av ägd tomt med extra befin hus?
Admin får gärna flytta tråden om den passar bättr in under någon annan rubrik. Äger ett hus tillsammans med min syster efter vår bortgångna mor... -
Vad är det här? (Rör i mark)
Hej! Hittade precis det här röret i marken utanför huset. Det slutar precis i marknivå och var täckt med jord, och eftersom det är helt öppet var... -
H
Trasigt rör i mark
Frågan gäller ett fritidshus i Eskilstunatrakten. Byggt -68 men ålder på rördragningar är ev. från 2010-talet. Rörmokare har sagt oss att de är... -
H
Förläggning av PEX slang i mark för frikyla
Hej, Ska till att installera bergvärme. Pumpen i garaget och kulvert med vvc in till huset. Har samtidigt tänkt att köra frikyla från borrhålet...