Tagg: lukt
Här samlar vi allt om lukt.
Andra taggar som innehåller ordet lukt är: luktar, avloppslukt, dålig-lukt, luktproblem, röklukt, illaluktande, kemisk-lukt, luktsanering, källarlukt, sommarstugelukt
-
H
Foglim sprider starkt lukt - farligt?
Hade hantverkare som satte upp tätningslister i fönster och limmade fast dem med någon slags foglim (vet ej vad). Det har gått en vecka och det... -
Saknas vattenlås i denna golvbrunn?
Hej, Kommer dålig lukt från en golvbrunn i källaren (märklig nog sedan en nyligen gjord avloppsspolning, men kanske är ett sammanträffande)... -
Oanvänd skorsten luktar rök
Jag äger ett gammalt hus där det för ett tag sedan börjat komma röklukt från skorstenen på mellanvåningen. Huset har 2 våningar och en källare... -
S
cTrap, emissionerspärr, funkar det?
Hej! Skulle vilja höra era erfarenheter kring just cTrap. Har ni själva användt er utav denna duk eller känner någon som gjort? Tog det bort... -
E
Varför luktar det blöt aska i huset? Eldstad
Vi har renoverat en stuga/hus med en energikasett i matrummet som går ut till en teglas skorsten som löper hela vägen upp längst med huset... -
L
Utredning av dålig lukt i sommarstuga väddö?
Hej! Vi har en sommarstuga på Väddö, Norrtälje kommun. Vi har problem med lukt och vill ha en besiktning/lukt utredning för att veta vad det är... -
G
Varför luktar Byggmax Trossbottenskiva Fibercement?
Hej, Jag var och köpte ett gäng ”Trossbottenskiva Fibercement 8 mm” på Byggmax idag. Dessa luktar väldigt starkt. Inte illa, men en väldigt stark... -
J
Hur tätar man rörgenomföringen ner till avloppet?
Vi har ett dräneringsrör med vattenlås från element slingan som går genom källargolvet till avloppsstammen som idag saknar tätning och således... -
L
Tätning med tejp och bottningslist
På ovanvåningen har vi problem med drag och lukt från springor mellan golv/vägg samt vägg/tak. Efter att ha sänkt temperaturen och lättat något... -
Lukt även efter isolermatta i krypgrund
Vi har ett hus byggt -60, med fd torpargrund (stolpad krypgrund), som sedan senare blev igensatt med skivor ner till marken, så nu typisk...