Tagg: ljud
Här samlar vi allt om ljud.
Andra taggar som innehåller ordet ljud är: ljudisolering, oljud, ljudisolera, missljud, ljuddämpning, ljuddämpare, ljuddämpa, ljudnivå, stomljud, ljudisolera-innerväggar
-
S
Värmepump, Mitsubishi Hero, knäppande ljud som följer fläkthastighet
Hej! Jag har en mitsubishi hero sen ca 3 år tillbaka. I somras har den väl mestadels stått av men lite på på ac när det var varmt som saten... -
Pipande ljud från min Cylinda tvättmaskin
Hej, Jag uppskattar all hjälp. Vet någon vad detta är för ljud från min tvättmaskin? Är det normalt? -
D
Vad är det som orsakar detta ljud på min nyinköpta bandsåg?
Hej, Köpte nyligen en bandsåg av budgetvariant. Körde den i några timmar, sen började detta ljud höras när man snurrar drivhjulen. Se videon... -
T
Vad är dessa nipplar till? Stom ljud problem
Har ett hus från 1985, faluhus, ventilationen är ren frånluft utan växlare eller pump, har problem med ”stom ljud” lågt brummande i sovrummen... -
S
Placering inbyggnadshögtalare
Hej, Är i hus-byggarfasen och ska bygga in högtalare i mitt vardagsrum. Enbart för musiklyssnande, vi har ett annat rum för film. Beslutet står... -
D
Ny fjärrvärmeanvändare - är detta ”tjutande” ljud normalt?
Hej! Nyinflyttad i 1960-talshus där uppvärmningen konverterats till fjärrvärme år 2004 (centralen är också från 2004). Jag har aldrig bott i hus... -
B
Högt ljud vid centrifugering
Har en Bosch Avantixx 7 Vario Perfect som snart börjar närma sig 10 år. Den stod i huset när vi köpte det 2019 och vi misstänker att den är några... -
B
Siemens iq100 tvättmaskin ljud från pumpen?
Låter riktigt illa oavsett hastighet på trumman så måste vara pumpen. Kan något ha fastnat som inte syns eller är lagret slut. Laga eller nya pumpen? -
Soundbar av placering
Hej! Vi ville ha bättre ljud till våran projektor och köpte en soundbar med några högtalare (... -
R
Wilo Cirkulationspump gör ljud ifrån sig
Hej, finns det någon som vet vad ljudet som kommer ifrån cirkulationspumpen beror på? Om det är fråga om luft, hur avluftar man den på ett säkert...