Hej!

Jag har en mitsubishi hero sen ca 3 år tillbaka. I somras har den väl mestadels stått av men lite på på ac när det var varmt som saten...

Nu starta för köra på lite värme och den knäpper. Knäppandet verkar följa hur snabbt fläkten går, vid högsta varv så verkar det typ försvinna men blir mer tydligt på lägre varv.
Är det något för att den stått av ett tag och borde försvinna eller vad kan detta bero på?

Se videon med ljud så förklarar det nog bäst =)

MVH
Micke

Något fel på videon,
Felmeddelande som visar: "Video- eller ljudfilen kunde inte läsas," med hashtags relaterade till fläkthastighet och värmepump.

funkar denna då?

N
S Stegalos skrev:
funkar denna då?
Nej samma fel.

Vad är det för typ av videofil, vilken filändelse?
Mpeg, avi, mp4, mov, hevc, etc?

S Stegalos skrev:
funkar denna då?
nu verkar det funka... laddade upp mov och även mp4 från datorn... men från telefonen verkar det ju funkat

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Vad är det för typ av videofil, vilken filändelse?
Mpeg, avi, mp4, mov, hevc, etc?
verkar varit datorn som strula till det.. testade från telefonen och då blev det rätt. Se ovan

MultiMan
Låter bara som att fläktbladen rör vid något lite grann eller har ansamlat skräp som skapat en viss obalans. Hur ofta är den rengjord ordentligt, dvs fläkten urtagen och tvättad eller blåst ur med tryckluft? Hur ofta rengörs filterna?

Liknande ljud kan jag få från min Mitsu och rengöring löser problemet. Jag rengör filterna varje månad som minimum och fläkten var tredje år.

En video säger dock inte allt. Vibrationer känner man om man håller handen på innedelen, det ska i princip inte finnas några vibrationer om allt är rent och som det ska.

Låter som obalans på fläkttrumman pga damm.
Är fläkttrumman rengjord?

Fläkttrumma med metallhölje ligger på ett bord, del av ett ventilationssystem, diskussion om rengöring från damm för att åtgärda obalans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det tar ett tag att rengöra trumman.

Demmpa Demmpa skrev:
Låter som obalans på fläkttrumman pga damm.
Är fläkttrumman rengjord?

[bild]
Det tar ett tag att rengöra trumman.
tack för alla svar!

ok, ska ta testa rengöra trumman... mest rengjort filter osv. Får dock bli nån kväll annan kväll då det inte hinns mer ikväll

märkligt nog så knäpper det inte längre, som den typ behövde bli van att vara på eller nåt 😆
men då trumman inte rengjorts så ska jag testa det hur som närmsta tiden

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.