Tagg: betong
Här samlar vi allt om betong.
Andra taggar som innehåller ordet betong är: betongplatta, betonggolv, lättbetong, betongvägg, betongplattor, blåbetong, betongpannor, betongtrappa, betongtak, betongbjälklag
-
A
Vad gör jag för fel med betongen. Blir spröd
Jag har försökt mig på att blanda små batcher av sådan färdig fi betong som finns tex byggmax. Vi pratar typ 1kg betong och vattnet beräknat på... -
S
Fräsa i betongplatta
Bygger nytt kök och tänkte ha en köksö. Elektriker behöver dra el till köksön eftersom hällen ska stå där. Det är en kabel som är 2 cm i diameter... -
S
Kapa bänkskiva i betong
Hej! Har gjutit en 45mm bänkskiva med expanderbetong (fin). I en snabb sista ändring av ritningen glömde jag tänka på ett annat mått som också... -
H
Ångspärr innan golv på gammalt betong/flyt-golv? Hjälp!
Tänkte sträcka ut en hand till detta fantastiska forum. Fått väldigt många olika råd i denna fråga… Har ett förråd i garaget med ett äldre... -
E
Hur skulle ni laga den här trappan?
Hej, Är ny husägare sen hösten och har den här trappan ner till källaren utifrån. Funderar på hur jag ska snygga till den/laga den. Grannen... -
K
Hur reparera fundament för luftvärmepump?
Min luftvärmepump står på en plats där man gjutit en avsedd grund/fundament för denna. Det har lossnat en del och jag funderar nu på hur jag kan... -
S
Hur borrar man genom hård betong?
Hej, Jag har försökt borra hål i mitt tak för att sätta upp en projektorduk på c:a 9kg. Jag har lyckats borra ett hål och har satt upp första... -
O
Vattenavrinning Betonguteplats
Godkväll! Har en uteplats i betong som sitter ihop med huset via två sidor, problemet är att lutningen inte riktigt är rätt så att det ofta... -
M
Slipa bort svartlim/lumpapp/tjärlim från betong
Hej, Vi ska riva ut en plastmatta som är limmad med någon typ av svartlim/tjärlim mixat i lumpapp som sitter extremt hårt i betongen. Har... -
T
Hur mycket mer behöver man ta bort?
Hej, håller på och ta bort tapet från betong och gipsväggar i mitt vardagsrum. Ska bredspackla och måla. Men det är ett rent jävla helvete att få...