Tagg: bergvärmepump
Här samlar vi allt om bergvärmepump.
Andra taggar som innehåller ordet bergvärmepump är: bergvärmepump-borrhål, att-koppla-in-bergvärmepump, bergvärmepump-bosch-compress-7000i-lw-styrsystem, timstyrning-bergvärmepump, bergvärme-bergvärmepump-framlednings, luft-i-bergvärmepump, återställa-bergvärmepump, nibe-bergvärmepump-flöde
-
A
Golvvärme - två kalla returrör
Kallt i rum längst bort från bergvärmepumpen, vilket också känns på returrören därifrån. Har provat trycka ner o släppa upp ”piggen” för dessa... -
N
Bergsvärme 2025
Hej Jag undrar om någon har installerat bergsvärme i år runt Södermanland/Stockholm området och vad det har kostar er? Undrar även om ni kan... -
Heat Pump (bergvärmepump) Replacement
Hi, Are there some websites where I can post a job for replacing the Heat Pump (bergvärmepump) and get offers / quotes from different companies... -
A
Bergvärmepump rinner vatten
Kan någon hjälpa mig med detta upptäckte vatten nära pannan. Fast det droppar inne .Hjälp mig .vet ej var ska jag vända mig. -
R
Grovkök / tvättstugerenovering
Har idag ett 1½ planshus från 1971 med grovkök/tvättstuga, utrymmet har även dusch. Dusch till vägg vid pump är 2.5m , duschutrymmet utgör iaf... -
PT1000-givare - Vilka ingångar ska kopplas in?
Dum fråga kanske men köpte en tvåtrådsgivare (PT1000 rumsgivare) för att koppla mot vår Termia Calibra men den har 3st anslutningar när jag öppnar... -
Varmt trots att jag sänker på bergvärmepump. Vad gör jag fel?
Helt ny på hus, pumpar osv. Kan ni se på bilderna om nåt ser tokigt ut? Flyttat till souterränghus från -76 på 119+106kvm varav bara garage är... -
X
CTC Bergvärmepump 408 når ej börvärde på värmekretsen
För första gången på 9 år så har min CTC Ecoheat 408 strulat. Nu när minusgraderna kom så ger den inte längre tillräckligt med värme till... -
Motor till växelventil skramlar
Igår började motorn/ställdonet till växelventilen på vår Thermia Diplomat från 2007 låta illa. Jag har tagit loss motorn och känt på växelventilen... -
G
Bergvärmepump med propan som köldmedium
Vi är relativt nyinflyttade i en souterrängvilla som värms upp med en IVT bergvärmepump från 2001. Allt är frid och fröjd, den värmer som den ska...