Kallt i rum längst bort från bergvärmepumpen, vilket också känns på returrören därifrån.
Har provat trycka ner o släppa upp ”piggen” för dessa ca20 ggr som var ett tips jag fick, men blev inte bättre.
De vita hattarna har ej suttit på.
Vad bör jag göra?
Har provat trycka ner o släppa upp ”piggen” för dessa ca20 ggr som var ett tips jag fick, men blev inte bättre.
De vita hattarna har ej suttit på.
Vad bör jag göra?
Tänker mig att de vita hattrna borde vara på.
Hur har man ställt in strypningarna?A Amanda R skrev:
Är det en längre slinga behöver en mer öppen strypning, en kortare slinga behöver strypas mer för att man skall få balans.
Tack. Vilken är bypassen?Demmpa skrev:
Ang. cirkulationen, antar det är den ratten upptill i bild? Den går bara skruva till fyran. (?)
Känner nu på morgonen att returrören känns något mer jämna efter att igårkväll gjort det som beskrevs att jag tryckte ner piggarna ett antal ggr. Men de två returrören fortf kallare än de andra.
Cirkulation står på III går inte vrida mer än till 3 ev. 4 (uppe till höger i senaste bilden)Demmpa skrev:
Läste att man inte ska strypa bypassen helt? Vad ska hända om jag stänger den (helt eller delvis) menar du? Ska kolla hur den står.
Stryper jag med de grå rattarna som sitter på returerna? Eller hur då?M mattoys skrev:
Är betydligt varmare i närmsta rummet, skulle kunna strypa den mer.
Ok. Du menar med en tång? Vrida på ”piggarna”?M mattoys skrev:
Jag kunde vrida på de grå rattarna nertill så att det kändes som jag ”öppnade” något, men kanske inte gör någon skillnad...