Per Eskilsson
26 196
Poäng
6 435
Medlem i
392
Startade trådar
16 okt 2004
Senast aktiv
Bor i ett stenhus byggt 1926. Flyttade in 2001. Har totalrenoverat allt och försökt återställa mycket så att huset får tillbaka den charm det hade på 20-talet.
För 13 år sedan byggde vi till en modern tillbyggnad på cirka 100 kvadratmeter.
För fem år sedan totalrenoverade vi källaren.
För fyra år sedan bytte vi ut alla våra fönster i den gamla delen av huset och målade om huset.
För tre år sedan målade vi de höga fönsterdörrarna i tillbyggnaden, isolerade värmerören i källaren och såg över våra elkostnader.
För två år sedan renoverade vi köket, vardagsrummet och tvättstugan.
I fjol renoverade vi poolen och byggde ett teknikhus.
För 13 år sedan byggde vi till en modern tillbyggnad på cirka 100 kvadratmeter.
För fem år sedan totalrenoverade vi källaren.
För fyra år sedan bytte vi ut alla våra fönster i den gamla delen av huset och målade om huset.
För tre år sedan målade vi de höga fönsterdörrarna i tillbyggnaden, isolerade värmerören i källaren och såg över våra elkostnader.
För två år sedan renoverade vi köket, vardagsrummet och tvättstugan.
I fjol renoverade vi poolen och byggde ett teknikhus.
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
Per Eskilsson skapade tråden Tävla och vinn den prisbelönta robotdammsugaren Dreame L10 Ultra i forumet Tävling.Exklusiv tävling för Byggahus-medlemmar I samarbete med Dreame har vi fått möjligheten att anordna en exklusiv tävling för alla er...
-
Per Eskilsson svarade i tråden Uppladdade bilder infogas längst ner utan att jag bett om det.Fixat. Jag raderade nu de två sista bilderna.
-
Per Eskilsson gillade jahallåjas inlägg i tråden Uppladdade bilder infogas längst ner utan att jag bett om det.Då förstår jag tanken bättre, tack. Du kan ta bort de två sista
-
Per Eskilsson svarade i tråden Uppladdade bilder infogas längst ner utan att jag bett om det.Mer än 9 av 10 som laddar upp bilder väljer enbart att ladda upp bilden/bilderna. Då placerar vi bilderna längst ner i inlägget. Men...
-
Per Eskilsson svarade i tråden Uppladdade bilder infogas längst ner utan att jag bett om det.Du kan klicka på … och sedan Redigera och därefter ta bort de bilder du ej vill ha med. Men du kan bara redigera ditt inlägg i 60...
-
Per Eskilsson svarade i tråden Ingen notis vid PM?.Klicka på din profilbild högst upp i högra hörnet. Klicka därefter på Inställningar > Preferenser > Scrolla ner lite grand > Bocka i "Få...
-
Per Eskilsson svarade i tråden Ingen notis vid PM?.Kolla så att du inte bockat ur under Preferenser. När du får ett meddelande så syns det även en siffra på avatar högst upp.
-
Per Eskilsson svarade i tråden Ingen notis vid PM?.Om du använder appen så får du en pushnotis som ser ut så här: Beroende på vad du har för inställningar så får du också ett...
-
Per Eskilsson svarade i tråden Smiley med himlande ögon funkar inte.Om jag infogar 🫤 i slutet eller i början av ett svarsinlägg (har bara testat ifrån desktop) så syns den inte när jag postat den. Vet ej...
-
Per Eskilsson svarade i tråden Korrigera störande detalj i appen (android).Nu ser jag. Så ser det inte ut för mig i iOS. Skriver upp på att göra-listan. Tack för feedback.
-
Per Eskilsson svarade i tråden Korrigera störande detalj i appen (android).Jag förstår inte riktigt hur du menar. Kan du ladda upp en skärmdump? Så här ser det ut för mig.
-
Per Eskilsson gillade Jocke Bests inlägg i tråden Foga rundat kakel - hur gör man, och hur rent ska det vara innan?.Det är inga konstigheter. Fukta en svamp, eller en trasa, med ett pekfinger i skarven så blir det bra. Ungefär som med en silikonfog...
Bevakar
jonaserik: [citat] Det gäller att få svart till vitt verkar det som. det med ingen aning är kanske lite rätt, men IFM betalar ut och sen är det upp till var och en att betala eller inte. Informativt kan det ha getts info om det, men kommer det att göras, det är en annan fråga. Dt är ca 30 % i överkurs och det är normalt att arbetsgivaren betalar in och det är arbetarens del av lönen som normalt
Boränteroboten: "1,70%, SBAB, 1 110 000, 3 månader (rörlig) ..." En anonym person har fyllt i sin ränta. Jämför din ränta på www.byggahus.se/ekonomi/borantor/
Utmärkelser
-
Märkligt fel, JUST NU på förstasidan leder tokigt .....
Felet var mänskligt i allra högsta grad. Sista siffran i slutet av länken föll sannolikt bort vid inklistrandet och länken länkade då till en... -
Emir köksfläkt från Fjäråskupan startar inte + går ej att släcka
Problemet är löst. Jag mailade Fjäråskupan sent igår kväll och fick svar tidigt i morse från Daniel på Fjäråskupan. Han bad mig testa bryta... -
Visa inlägg från bara TS i en tråd
Premium-medlemmar kan klicka på Filtrera och välja Visa trådskaparens inlägg. Det går också att klicka på sök-ikonen och söka på trådskaparens...
Bilder
Visa mer

Per Eskilsson har laddat upp 1 700 bilder.
Filmer
Visa merPer Eskilsson har laddat upp 26 filmer.
Mottagna reaktioner
-
Ssåfipropp gillade Per Eskilssons inlägg i tråden Tävla och vinn den prisbelönta robotdammsugaren Dreame L10 Ultra.Exklusiv tävling för Byggahus-medlemmar I samarbete med Dreame har vi fått möjligheten att anordna en exklusiv tävling för alla er...
-
Eemsan86 gillade Per Eskilssons inlägg i tråden Tävla och vinn den prisbelönta robotdammsugaren Dreame L10 Ultra.Exklusiv tävling för Byggahus-medlemmar I samarbete med Dreame har vi fått möjligheten att anordna en exklusiv tävling för alla er...
-
MMalm gillade Per Eskilssons inlägg i tråden Tävla och vinn den prisbelönta robotdammsugaren Dreame L10 Ultra.Exklusiv tävling för Byggahus-medlemmar I samarbete med Dreame har vi fått möjligheten att anordna en exklusiv tävling för alla er...
Gillar
-
Per Eskilsson gillade jahallåjas inlägg i tråden Uppladdade bilder infogas längst ner utan att jag bett om det.Då förstår jag tanken bättre, tack. Du kan ta bort de två sista
Följer
-
-
-
Krilleman
Husspekulant Plumber SödermanlandNivå 25 · 68 272 poäng -
Patrik440
Laddtryckare V-götalandNivå 20 · 16 028 poäng
Följare
-
H
Husjohan
MedlemNivå 1 · 1 poäng -
-
Mohammad.taheri
MedlemNivå 1 · 11 poäng
Boende
- Bostadstyp
- Villa
- Byggår
- 1926
- Hushållsmedlemmar
- 3
Elförbrukning och Uppvärmning
- Årsförbrukning (köpt el)
- 42091 kWh/år
- Elområde
- SE4 - Malmö
- Uppvärmd yta
- 275 m²
- Uppvärmning
- Luft/vattenvärmepump
- Braskamin
- Ventilation
- Mekanisk frånluft (F), t.ex. badrumsfläkt
- Elektrisk golvvärme
- Ja
- Elbil
- Ja
- Hemmaladdning
- 8000 kWh/år
- Pool
- Ja
- Spabad
- Nej
- Värmepump
- CTC
- Installationsår
- 2005
- Huvudsäkring
- 25A
- Avtalstyp
- Rörligt pris
- Elbolag
- Skellefteå Kraft
- Elbolagsbyte
- 1 gång per år
Intressen
Per Eskilsson bevakar 447 trådar. De flesta trådar som han bevakar tillhör forum Information & Feedback.
Per Eskilsson har bockat i följande intressen i sin profil:
👷 Renovering · 🍔 Mat & dryck · 💪 Träning & hälsa · ❤️ Familj · 😺 Djur · 🏛 Arkitektur & design · 💰 Ekonomi & juridik · 🖥 Teknik & datorer · 💡 Smarta hem · 🚗 Bilar & fordon · 🔧 Vatten & avlopp · 🛍️ BolånBolån
- Ränta
- 4,35%
- Bank
- Avanza
- Lånebelopp
- 2 590 162 kr
- Bindningstid
- 3 månader (rörlig)
Allmän info
- Från
- Skåne
- Kön