1 168 351 läst ·
8 624 svar
1168k läst
8,6k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Rönnen hade nästan klyvt sig själv så det var dags att ta ner den för att undvika skador på bilar parkerade längs med gatan.
Lagom syssla när det är 28 grader varmt. 🥵
Kronan fyllde tre släpvagnar.
Älskar denna Wibe-stege.
Fick tyvärr använda tigersåg för jag har inget vettigare. Är lite rädd för motorsågar men en liten batteridriven kanske kunde vara något.
Lagom syssla när det är 28 grader varmt. 🥵
Kronan fyllde tre släpvagnar.
Älskar denna Wibe-stege.
Fick tyvärr använda tigersåg för jag har inget vettigare. Är lite rädd för motorsågar men en liten batteridriven kanske kunde vara något.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 497 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 861 inlägg
Ska bygga ut altan och såklart där sista plinten ska stå är det en sten (oklart hur stor) ivägen. Så har idag borrat och kilat och borrat. Men det duger inte. Funderar på snigeldynamit
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västmanland
· 2 158 inlägg
Skördat 15 rejäla kärvar lin😁
Nästa år blir det 150 kärvar om fröna blir nått.
Har en bit kvar till självförsörjning av linolja😆🤪
Nästa år blir det 150 kärvar om fröna blir nått.
Har en bit kvar till självförsörjning av linolja😆🤪
Rosbåge "klar". Räknade fel på 1 liggande så måla och fixa till sen är den helt klar. Sen ska paradisäppelträdet flyttas, rosorna ska flyttas och planteras vildsvin istället och lite belysning. Häcken ska på plats. Kommer om 2 veckor.
Logga in
Skapa konto
Var köper man "vildsvin" som man kan plantera?😉 Kommer du förbi mig så kan du få gratis vildvin som du kan plantera, för här växer de som ogräs.P Pappa1986 skrev:
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 392 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 392 inlägg
Logga in
Skapa konto
Har påbörjat ett experiment; planterade ner av av mina Kamelior (Camelia japonica) i marken.
Den har inte mått bra i kruka sista åren, blommar inte och blir inte större. Så jag bestämde mig för att testa att sätta den vid nya dammen. Ett av de bästa lägena i trädgården, granne m växthuset som jag håller frostfritt varje vinter (även om jag isolerar det sker det en del värmeläckage). Fin djup fuktighetshållande jord som ändå är väldränerad. Ljust men inte direkt sol.
En chansning, men vi får se. Blir det -20 i vinter får jag väl sätta en jacka på den 🤷🏼♀️
Medlem
· Västmanland
· 2 158 inlägg