Rönnen hade nästan klyvt sig själv så det var dags att ta ner den för att undvika skador på bilar parkerade längs med gatan.
Lagom syssla när det är 28 grader varmt. 🥵
Kronan fyllde tre släpvagnar.
Älskar denna Wibe-stege.
Fick tyvärr använda tigersåg för jag har inget vettigare. Är lite rädd för motorsågar men en liten batteridriven kanske kunde vara något.
En Wibe-stege lutad mot en avsågad trädstam bredvid en buske, med ett hus i bakgrunden under en solig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Per Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
Inte i trädgården, men på lokala fotbollsplan.
Röjt sly så nu kan man beskåda hela plan, även hörnflaggan, från publikberget.
Var så trött så jag glömde fota när det var klart, men fint blev det!
Fotbollsplan med rensade buskar längs kanten, synlig hörnflagga och omgivande skog. Klar himmel och soligt väder.
Skapa konto

• Gilla
13th Marine och 6 till
  • Laddar…
Röjt lite
Grästrimmer och gräsklippare vid en öppen träbod.
Skapa konto

• Gilla
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Kört vertikalfräs, krattat ut förgrott gräs, fyllt på med ytterligare toppdress, gödningsmedel och gräsfrön och vattnat. Ska försöka vattna där varje dag i en vecka nu.

• Trädgård med nyplanterad gräsyta, träd och ränna av stenplattor, vattenutrustning syns vid sidan av huset.
    Skapa konto
  • Gilla
mexitegel och 5 till
  • Laddar…
Tagit upp 25% av morötterna.
Person som håller en stor morot i en trädgård, med en spade bredvid och en röd byggnad i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
13th Marine och 13 till
  • Laddar…
Ska bygga ut altan och såklart där sista plinten ska stå är det en sten (oklart hur stor) ivägen. Så har idag borrat och kilat och borrat. Men det duger inte. Funderar på snigeldynamit
Stor sten med borrhål och kilar för att brytas ner för altanbygge; planer på att använda snigeldynamit.
Skapa konto
Stor sten i marken med borrhål, omgiven av jord. Försök att bryta upp stenen för altanbygge.
Skapa konto

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
OestlundJ OestlundJ skrev:
Ska bygga ut altan och såklart där sista plinten ska stå är det en sten (oklart hur stor) ivägen. Så har idag borrat och kilat och borrat. Men det duger inte. Funderar på snigeldynamit
[bild][bild]
Borra och gjut fast en plintsko istället?

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Borra och gjut fast en plintsko istället?
Är ett alternativ men jag har en störning som gör att jag vill ha 16 plintar när det är det jag planerat för. 😬

• Haha
  • Gilla
  • Älska
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Borra in ett järn och gjut på stenen

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Skördat 15 rejäla kärvar lin😁
Nästa år blir det 150 kärvar om fröna blir nått.
Har en bit kvar till självförsörjning av linolja😆🤪

• Gilla
saiter och 8 till
  • Laddar…
Rosbåge "klar". Räknade fel på 1 liggande så måla och fixa till sen är den helt klar. Sen ska paradisäppelträdet flyttas, rosorna ska flyttas och planteras vildsvin istället och lite belysning. Häcken ska på plats. Kommer om 2 veckor.
Vit målad rosbåge med grind och staket i trädgård. Breda träplankor bildar struktur. Vid sidan finns en vit stol och ett litet träd.
Skapa konto

• Gilla
saiter och 3 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Rosbåge "klar". Räknade fel på 1 liggande så måla och fixa till sen är den helt klar. Sen ska paradisäppelträdet flyttas, rosorna ska flyttas och planteras vildsvin istället och lite belysning. Häcken ska på plats. Kommer om 2 veckor.
[bild]
Var köper man "vildsvin" som man kan plantera?😉 Kommer du förbi mig så kan du få gratis vildvin som du kan plantera, för här växer de som ogräs.

• Haha
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Var köper man "vildsvin" som man kan plantera?😉 Kommer du förbi mig så kan du få gratis vildvin som du kan plantera, för här växer de som ogräs.
Hahaha jävla autocorrect 🤣🤣

• Haha
Kakelugnen566
  • Laddar…
Satsuki
Kamelia planterad i trädgården bredvid ett växthus med svarta plankstaket i bakgrunden. Grönskande omgivning.
Skapa konto

Har påbörjat ett experiment; planterade ner av av mina Kamelior (Camelia japonica) i marken.
Den har inte mått bra i kruka sista åren, blommar inte och blir inte större. Så jag bestämde mig för att testa att sätta den vid nya dammen. Ett av de bästa lägena i trädgården, granne m växthuset som jag håller frostfritt varje vinter (även om jag isolerar det sker det en del värmeläckage). Fin djup fuktighetshållande jord som ändå är väldränerad. Ljust men inte direkt sol.

En chansning, men vi får se. Blir det -20 i vinter får jag väl sätta en jacka på den 🤷🏼‍♀️

• Gilla
Harmagedon och 3 till
  • Laddar…
Börjat skörda så sakteliga😀
Mängd av nyskördade orange och röda bär nära.
Skapa konto
Havtornsbär mogna för skörd på en buske med smala, gröna blad.
Skapa konto

• Gilla
saiter och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.